• kabacigg

Kärleksté

Hej hopp!

Tänkte efter att ha fått så bra tips här på Bt göra mitt eget kärleksté. Blandar sockerhjärtan i vanligt lösviktsté som jag sen stoppar i cellofanpåsar (Inköpta billigt på Tradera). Sen på med en egenhändigt gjord etikett så har jag en supernajs favor att ge bort till gästerna. Undrar bara om nån vet var man hittar billigaste lösviktstéet i Sthlm-området? 12.90 kr/hg har jag hittat. Finns det billigare än så? Isåfall var?

• Svar på tråden Kärleksté
  • I vått och torrt

vart köper du sockerhjärtanen?

• kabacigg

Bakavdelningen i vanliga matbutiker typ coop, ica. De är typ lila/rosa. Ska nog användas som dekoration på tårtor egentligen.

• I vått och torrt

aha, ok.. tack för svaret!

• 20080301

Varför böka så. Jag köpte klart kärleksthe (det är inte dyrare än annat the) till 36 st och det gick på under 150:-

• Lövings

Vart köpte du det då?

20080301 skrev 2008-03-17 18:33:24 följande:
    Varför böka så. Jag köpte klart kärleksthe (det är inte dyrare än annat the) till 36 st och det gick på under 150:-
  • kabacigg

Är det små hjärtan i sånt färdigt té? Var köpte du det nånstans?
    Hur mycket fick varje person?

• tonårsmorsa
    kabacigg skrev 2008-03-17 18:36:18 följande:
    Är det små hjärtan i sånt färdigt té? Var köpte du det nånstans?Hur mycket fick varje person?
    Finns att köpa i Västermalmsgallerian!
  • Lövings

Jaha, finns det någonstans att köpa på internet? När man inte bor i närheten?

• Äntligen är det min tur

Det finns i alla möjliga teaffärer!!

• kabacigg

150 kr för té till 36 pers, hur mycket fick var å en då ungefär?

• Quicksand

alltså kärlekste finns i de flest teaffärer, se om du har någon teaffär i närheten, har dom inte kan dom säkert beställa hem det...
    vad ska du lägga teet i? ska det stå på bordet som en gåva till gästerna då eller hur har du tänkt?

• Vårsolstrimma

Kärleksté - "funkar" dé ?

• 20080301

det finns i alla theaffärer. Dom fick ca 1.5-2 dl var

• MagDan

Bra idé! Men hur "förpackar" ni teet fint, praktiskt och billigt?

• sommar08

Vi tänker göra vårt eget kärlekste Köper något gott lösté och sockerhjärtan, sen förpackar vi det i cellofanpåsar med mörklila organzaband och en fin liten vit etikett där det står kärlekste. Tack för tipset!

Svar på tråden Kärleksté