• jennieoper

Festprogram...hur ser de ut??

Jag behöver tips!!!Hur ser era fetprogram ut...????Skriver ni bara era namn på framsidan??Eller hur gör ni?Hur är de i storlek...Är det långsmala?fyrkantiga...?

• Svar på tråden Festprogram...hur ser de ut??
  • Tant Doris

Finns ett flertal trådar om det redan med många bra svar. Är tyvärr själv inte så bra på det här med länkar men sök efter festprogram eller liknande under "sök inlägg" så hittar du nog.

• 20080802

Finns en hel del bilder i galleriet här på BT. Annars kan man väl säga att festprogrammen borde kunna variera lika mycket som inbjudningarna, även om de inte gör det. Har fått för mig att formatet dubbelvikt A4 på längden (alltså långsmalt) är väldigt vanligt. Rätta mig nåogn om ni tycker jag har fel. Finns kanske en praktisk anledning till det då dessa blir lättare att få plats med på bordet än bredare dito...

• bruden08

Vårt är långsmalt alltså ett a4 som är vikt på mitten. Det är ett vitt lite kraftigare papper och så har vi stämplat ett silverhjärta på sedan har jag klippt ut en rektungulär pappersbit och skrivit festprogram med grå text och sedan satt fast på programmet med häftkuddar så de kommer ut lite från papperet och runt ryggen har jag knytit ett silvergrått organzaband.

Våra inbjudningskort finns i mitt galleri och de påminner mycket om festprogrammen.

Hoppas du fördtod vad jag skrev

Svar på tråden Festprogram...hur ser de ut??