Bröllopsförsäkring?
Hej!
Är det någon som har tecknat så kallad bröllopsförsäkring. Om man skulle bli sjuk eller det händer något annat som gör att man inte kan genomföra bröllopet. Så att man får stora delar av pengarna tillbaka...
Hej!
Är det någon som har tecknat så kallad bröllopsförsäkring. Om man skulle bli sjuk eller det händer något annat som gör att man inte kan genomföra bröllopet. Så att man får stora delar av pengarna tillbaka...
Nej, jag ska inte bli sjuk! inte heller gästerna! Och så måste det vara 20-25 grader varmt, soligt och gärna vindstilla. Och alla ska ha superkul... haha, tror du att man kan teckna en försäkring för allt det också *ler*
Jag tror att det skulle vara ganska mycket slöseri med pengar. Läste en artikel bara häromdagen om en massa onödiga försäkringar som man luras på.
Om du nu gärna vill tecka den, läs noga genom vad som faktiskt ingår och som ersätts och med hur mycket. Se då om det är värt försäkringspremien, samt väg givetvis in risken av att det händer! Det är inte många som har missat sin egen bröllopsdag, och man gör nog sitt yttersta för att kunna genomföra den. Jag tror definitivt att en s.k. bröllopsförsäkring är överflödig.
mm kanske.. sant man gör nog allt i sin makt för att kunna genomföra det! Men som sagt så kul är det inte att lägga 85.000 kr på bara middagen/festen. Och sen inte få tillbaka pengarna. Eftersom vi förlorar 100% av betalningen om vi avbokar innom 4 veckor till bröllopet!
det är ju inte säkert att det är vi som blir sjuka! peppar peppar ta i trä, morfar eller mormor kanske hamnar på sjukhus av någon anledning eller mamma å pappa... kan ju hända saker lixom. *Usch, hemska tankar* Då vet jag inte om jag vill genomföra det, utan hellre skjuta på det!
Mig skulle dom nog få släpa på bår om så ska vara!
Skulle nog kunna smita från sjukhuset med droppställning och allt bara för att få det gjort....
Skulle inte kunna tänka mig att skjuta upp något jag spenderat ett år att planera...