• fiffan

förlovning??

Jag bjöd ut min sambo på skottårsdagen och det visade sig att han trodde att jag skulle fria och blev faktiskt lite besviken att jag inte gjorde det. Till saken hör att jag varit anti förlovning tidigare och sagt att jag inte vill.. Men nu har vi barn och planerar en större familj och jag känner att jag gärna vill vara gift med mannen jag älskar och att vi alla ska ha samma efternamn. Alltså - jag ångrar att jag inte tog tillfället i akt och friade!

Min sambo fyller år om en månad och jag har bokat in oss på ett fint hotell helgen därefter. Jag funderar på om jag ska kläcka frågan då.. Men frågan är bara hur?? Snälla, hjälp mig med idéer. Jag funderar på att göra något collage med de ringar jag tycker är snygga och vill köpa (har inte en susning om hans ringstorlek).. Andra idéer? När ska jag fråga och hur?

Vi har ju med oss sonen (6 månader) till hotellet och han kommer således vara med på middagen och hela tiden.

• Svar på tråden förlovning??
  • Bluebride

Sover din kille lätt eller hårt? Om han sover hårt, kan du ta en sytråd och mäta runt hans finger och kollar hur långt det blir. Då kan du få fram hans storlek. Min kille lade ringarna på ett par rosor i en bukett han ställt på bordet, då han bjöd mig på en underbar middag hemma i vardagsrummet. Han bad mig ställa mig upp och titta ner på buketten.

• fiffan

bluebride- han vaknar rätt lätt så jag har nog avfärdat det där med att beställa ringar i förväg.. Kanske att jag kan köpa nån plojring för symbolikens skull.

Jag funderar också på att köpa champange och mys och ha desserten på rummet och då på nått sätt ställa frågan..

• MissNiss

Min m2b..fick låna fejkringar när han friade...sen bestämde vi tillsammans vad vi skulle ha fö ringar...

• CaNin

Min sambo gjorde som "MissNiss" när han överraskade mig med förlovningsringar för 5 år sen, sedan bestämde vi oss tillsammans. Då blir det både en överraskning och ett gemensamt beslut, toppen!

• Bluebride

Klart du ha en plojring och sen beställa ringar. Själv så var jag med och bestämde ring, men visste inte vilken dag han skulle fria.

Kanske gömma ringen i desserten, som de gör på film

fiffan skrev 2008-03-14 13:21:09 följande:
    bluebride- han vaknar rätt lätt så jag har nog avfärdat det där med att beställa ringar i förväg.. Kanske att jag kan köpa nån plojring för symbolikens skull. Jag funderar också på att köpa champange och mys och ha desserten på rummet och då på nått sätt ställa frågan..
  • bofinkarna

En del affärer har "låneringar" just för överraskningsförlovningar. kolla med din närmsta guldsmed :)

• GladaEmma

Du kan ju kanske beställa ett blombud som kommer till restaurangen när ni sitter och äter? På kortet kan du "kläcka frågan" och ha en lånering i väskan eller någonstans...

• matildaochniklas

Jag tycker att en plojring är kanon! Jag skulle nog inte vilja lämna tillbaka ringen, därför känns det inge bra med en lånering.

Lycka till!!!

• fiffan

hehe, ringen i desserten lät skoj.. Med risk att tänderna ryker.

Annars gillar jag idén med ett blomsterbud med frågan.. Men känns knepigt att få dit budet i rätt tid. Fick en tanke att kanske beställa ett blomsterbud med massor av röda rosor på hans födelsedag istället. Med risk för att jag kommer vara nervös hela dagen och att budet kommer när det är folk här, eller för tidigt när han fortfarande är på jobbet.

Eller ska man helt enkelt skicka blommorna till jobbet, på förmiddagen. Ett gäng röda rosor med texten "jag har nått jag vill fråga dig om, möt mig på restaurang XX".. då fattar han vad det är och blir förhoppningsvis lycklig. Så kläcker jag frågan på lunchen... hmmm...

Det finns så mycket att tänka på!

• Sirlgrid

halloj, jag svarade i din andra tråd också , kolla på www.alskadebarn.se , där finns en omlottring i sivler, kan ju skriva frieri på den?

• dragonfly80

Hej!
    Jag friade på skottdagen, hade köpt två likadana armband och skrivit en dikt. Så åkte vi och valde ringar tillsammans dagen efter.

Svar på tråden förlovning??