• 16 aug

Jag går till höger om pappas sida??

Eller? MEN jag ska nog ge mamma en ros på vägen in & svärmor en på vägen ut, MEN hur ska jag göra då??? Min mamma sitter väl på vänster sida? hmm ser ju knasigt ut..
    Sen vad tror ni om min tärna & våra 2 näbbar går ihop ( dom går framför tärnan liksom) & min sambo & bestman & marskalk står där framme? Skulle vilja att alla gick i följet, men ojämnt ju..
    tips?

• Svar på tråden Jag går till höger om pappas sida??
  • esset50

Du går på Pappas hö sida? Om du får för prästen... så ja.

Kolla m prästen, de har rätt att bestämma hur förrättningen utformas. En del är mer flexibla än andra.

När du ger blomman till din mamma, så går du framför din pappa lite, han stannar till. Det blir ju detsamma när ni går ut efteråt, svärmor kommer att hamna på "Fel" sida, så du måste gå förbi din man för att kunna ge henne blomman.

Övr följet verkar vettigt planerat, men som sagt: Kontakta prästen o diskutera detta.

Eller, rättare sagt: Prästen kommer att kontakta ER några veckor innan, för vigselsamtal.

• 16 aug

mm men det är ok,

Synd att det blir avigt

• Vidalila

TS, Ja så ska jag också göra! Det blir rätt, för m2b möter dig på din vänstra sida, och då ger du blomman till din mamma. (Jag har spånat länge på detta!)

Det blir inte ojämt om dina näbbar går själv, och tärnan går med best men. Våra tärnor ska gå med varsin best men innan oss, m2b står där framme.

• 16 aug

men marskalken då? Vi har bara en tärna..

Skoj att någon annan ska göra så med, har inte sett det innan!

• Vidalila

Marskalken finns väl bara med i kyrkan, han går väl inte i brudföljet? så ska vi göra i varje fall...

Svar på tråden Jag går till höger om pappas sida??