Svägerskan...
I lördags var min bror med fru och barn och hälsade på oss...Barnen är 2 1/2 år och 6 månader. Vi har valt att ha vår bröllopsfest utan små barn eftersom vi ska ha cocktailparty. Givetvis kom jag och svägerskan in på bröllopet och planering mm. Då säger hon att hon inte kan förstå dem som inte har barn med på bröllop...För att inte förstöra stämmningen(vi ses inte så ofta eftersom vi bor långt ifrån varandra)säger jag inget om våra planer...Jag och min sambo har pratat om att vi verkligen inte tycker att små barn ska vara med på festen...Nu börjar jag vackla och funderar på att vi ska bjuda syskonbarnen bara. Då blir det 7 barn i åldrarna ca 1 år till 18 år...De större barnen kan ju vara ok men inte de små. Min brorsbarn är yngst och jag vet att de inte skulle få en lugn stund och att deras lilla dotter bara skulle springa omkring hela tiden. Vi har tre egna barn 8,14 och 16 år och de kommer givetvis vara med på festen. Hur ska vi göra? Vi kan ju tänka oss att bjuda de stora syskonbarnen men inte de små...Funderade på om vi skulle bjuda alla barn över 10 år, men då blir det ca 25 barn!