• FruRålin080808

Svägerskan...

I lördags var min bror med fru och barn och hälsade på oss...Barnen är 2 1/2 år och 6 månader. Vi har valt att ha vår bröllopsfest utan små barn eftersom vi ska ha cocktailparty. Givetvis kom jag och svägerskan in på bröllopet och planering mm. Då säger hon att hon inte kan förstå dem som inte har barn med på bröllop...För att inte förstöra stämmningen(vi ses inte så ofta eftersom vi bor långt ifrån varandra)säger jag inget om våra planer...Jag och min sambo har pratat om att vi verkligen inte tycker att små barn ska vara med på festen...Nu börjar jag vackla och funderar på att vi ska bjuda syskonbarnen bara. Då blir det 7 barn i åldrarna ca 1 år till 18 år...De större barnen kan ju vara ok men inte de små. Min brorsbarn är yngst och jag vet att de inte skulle få en lugn stund och att deras lilla dotter bara skulle springa omkring hela tiden. Vi har tre egna barn 8,14 och 16 år och de kommer givetvis vara med på festen. Hur ska vi göra? Vi kan ju tänka oss att bjuda de stora syskonbarnen men inte de små...Funderade på om vi skulle bjuda alla barn över 10 år, men då blir det ca 25 barn!

• Svar på tråden Svägerskan...
  • fdLadye

Strunta i barnen det är erat bröllop.
    Gör som ni tänkte från början.
    Ha inte dåligt samvete.
    Vi ska inte ha barn på bröllopet.
    Det är bara att acceptera...
    Var stark!

• Marroe

Hm, hur man än gör så gör man någon/några besvikna! Om ni väljer att bjuda barnen så kanske ni har någon bekant som kan sysselsätta de mindre barnen.

• AoM

Vi har sagt nej till barnen, annars blir det ca 25 barn under 6 år... Och vi vill inte ha den typen av bröllop

• Garonne

Vi tänker inte ha med barn, för då skulle inte festen bli så som vi vill ha den, och det är det viktigaste av allt. Vi har inte ens skrivit att det är barnfritt, för jag är övertygad om att alla våra bekanta utgår från det!

• MissieA

hmm, vad vill ni egentligen göra?? Finns några alternativ.

1. Ni bjuder inga barn och svägerska får tjura.

2. Ni bjuder endast syskonbarnen.

3. Ni bjuder alla barn.

Alt. 2 och 3, ni kan nu ha en barnvakt som tar hand om barnen och hittar på lite olika lekar och målar med dem minsta.

MEn tycker verkligen att ni ska göra det NI vill och att ni struntar i andra.

• meja78

kanske kan di bror själv bestämma om han vill ha sin dotter med..

• Dafodilia

Gör precis som ni vill ha det. Vi kommer ha drygt 100 personer, och ett barnfritt bröllop. Det är vårt beslut.

Din svägerska sa kanske så för att hon ville att hennes barn ska få komma. Om hon inte förstår, kan du ju förklara att det blir för många barn, och ni vill ha en vuxenfest.

För vår del så blir det så att OM vi hade bjudit barn, så hade vi haft 20+ barn på bröllopet. Och det är helt ohållbart om man ska ha en fest tycker jag. Det tycker jag är lätt att förstå. Men sen så behöver ju inte alla förstå en jämt. :)

Svar på tråden Svägerskan...