• Hallonmums

ledsen, svärföräldrarna...

Huja jag vill inte att det ska vara så här emellan svärföräldrarna. Mina svärföräldrarkan vara underbara men också helt hemska. Min kille förklarar att det inget å bry sig om det är bara så dem är.

Jag sa att är det inte roligt att fästman hittat någon och inte lever sigellivet alltid, då svarade min svärfar att då hade han iallafall haft mer pengar... vem säger såna saker?
    Sedan påstår han att vi tigger om pengar eftersom min fästman frågade sin mamma om hon ännu ville bidra med något eftersom hon frågat oss. Antigen stannar vi inte nog ofta hos dem... eller så klagar svärfar på att vi är där för ofta... huja jag känner att det börjar bli för mycket... han påstår även att vi inte har råd med ett bröllop eftersom jag bara är studerande.
    Det har inte han med och vi har ett ganska bra sparkapital.

Jag känner att jag inte orkar ta någon diskussion. De får vänja sig att vi går våran egen väg.

Tck för att ni läste...

• Svar på tråden ledsen, svärföräldrarna...
  • Thailand 08

En till stackare med nästan samma problem! Läste om en annan tjej för en liten stund sen..

• Tit

Stackars dig, det är görjobbigt när man inte känner sig respekterad. Själv är jag välsignad med världens bästa svärföräldrar, men känner väl igen tongångarna hemifrån... Tur att det är din m2b du gifter dig med och inte hans föräldrar, dem kan du skita i kram

• Sommaren2008

Känner igen det där. Svärföräldrar som inte repekterar sonen så som de bör göra. De har nu fått vänja sig vid att vi inte träffar dem så ofta. Vi träffade dem i julas och nästa gång blir förmodligen på (förhoppningsvis inte innan) vårt bröllop i sommar. Jag har dock haft turen att ha en m2b som står på min/vår sida helt och hållet och som inte tar någon s**t från dem längre.

En av anledningarna till att vi inte har så mycket kontakt med dem längre är att de anklagade oss för att utnyttja dem och inte ge tillbaka när det var de som pushade oss att ta emot saker från dem. De verkade tycka att vi var livegna och skulle göra som de sa utan att ifrågasätta eftersom de "hjälpte oss så mycket". De verkade inte fatta att min m2b är en vuxen man som ska visas respekt på samma sätt som alla andra vuxna människor.

Vissa saker får man faktiskt hålla för sig själv tycker jag. Man säger inte till någon att "ni har väl inte råd". Det tycker jag är upp till er om ni anser er ha råd eller inte.

Svar på tråden ledsen, svärföräldrarna...