• Cazz

dumma butiksbiträde (ang ringar)

i går beställde jag ringar o så men blev lite sur på hon som stod bakom disken, jag o sambon ville inte vara traditions enliga och skriva namn och datum i våra förlovningsringar,men hon övertalade mig *morrar*
    Sedan gick jag en sväng på typ 5 minuter på stan o blev irriterad över att vi inte kunde skriva "våran" gravyr

• Svar på tråden dumma butiksbiträde (ang ringar)
  • Miss Blue

Vad ville ni skriva då?
    Ofta är det ont om plats att gravera i ringarna när det är flera diamanter + stämplar.....kan det ha varit så?
    Så var det för oss iaf..

• Cazz

ringen var helt slät utan några stenar 12 mm bred. vi hade bestämt att skriva

• Cazz

två hjärtan blir ett fast med hjärtan symboler (

• PennyJenny

Jag tycker du ska ringa och fråga om det går att ändra och så vara fast besluten om vad det ska stå. Det är väl inte hennes ensak vad ni skriver heller. Enda hon kan yttra sig om är ifall det inte får plats eller är svårt att göra (om nu två hjärtan skulle vara så svåra menar jag).

Vi har inte namn i våra står det "Mest i hela världen 18/8" som är en liten kod mellan oss.

• Waersta

Ring och säg till hur du vill ha det, om inte de vill/kan finns det andra som kan.

• Cazz

ah jag tyckte också att det var knepigt.
    men hon ändrade då jag gick tillbaka och ändrade till våran gravyr som vi bestämt, hoppas bara att det funkar nu. så jag inte kommer in om 14 dar o hon säger att de inte kunnat gravera, då rasar hela idén med bakboxförlovningen.

men skulle det inte funka av någon anledning med gravyren ringer de väl tycker man. oroar mig i onödan...

• Nessan

Skönt att det gick att ändra, om hon trodde att det inte skulle funka med er gravyr borde hon ju ha sagt det då...

Vad är en bakboxförlovning???

• Cazz

min sambo önskar sig en bak pensel en kavel och sånna där ungs vantar så jag tänkte att han skulle få allt det i en låda med lite andra tillbehör och att jag skulle hänga ringarna på bakpenseln. för man måste ju baka och laga mat med ( kärlek ) sägs det så då fick jag idén med att göra en bakbox med ringarna i :D

• Cazz

Detta blir då bakbox förlovning ;)

• Nessan

Ahh, kul idé! Det blir nog jättebra. (Trodde jag hade missat nån helt ny typ av förlovning, haha!)

• Cazz

är ju lite ny tuch på förlovning ändå, ganska ovanlig tror jag :)

• Nessan

Absolut, har aldrig hört om det innan, så det skulle inte förvåna mig om du är unik. Men det är ju nåt du kommit på själv (utifrån vad din sambo önskar sig). Jag trodde det var nåt som fanns färdigt att köpa typ.

• Disan

vi ville oxå ha vår speciella gravyr i ringarna men de fick inte plats så vi gjorde utsidesgravyr istället.. dom blev jättefina, helt underbara. vitguld med text runt hela ringen

• Cazz

Nezzan: Hi,hi kanske är det så o det blir ju rätt minnesvärt i alla fall hoppas jag :).
    hoppas att vår gravyr går att ordna.
    ska tassa in i morgon o kolla så allt funkar.

• Fenixx

hmm vilket butiksbiträde...
    vi hade inte heller något klassiskt i våra, men var inga problem. hoppas dem blir som du tänkt nu.

Svar på tråden dumma butiksbiträde (ang ringar)