• Tjillevippens

Hur länge?

Som jag sagt tidigare så ska jag och min kille förlova oss.
    Vi ska ha ringar i vitt guld, antaglien släta, ganska smala. Hur mycket kan dom kosta med gravyr?
    Hur länge tog det för er från och med den dagen ni bestämde er för att förlova er tills ni kom till skott?
    Jag vill göra det helst nyss men min kille verkar vilja vänta. Och jag vill betala ringarna men han tycker vi ska vänta tills vi verkligen har råd. Jag sparar pengar nu och i slutet av månaden borde jag ha råd.
    Jag längtar så mycket att jag mår illa stundvis och nu ikväll jag jag suttit ensam och gråtit för att han inte är lika entusiastist över det här som jag är. Han verkar inte vilja göra det lika fort som jag vill. Vad ska jag göra?
    Jag vill förlova mig runt påsk nu och vi bestämde oss för att förlova oss förra veckan. Jag klarar inte av denna väntan!

• Svar på tråden Hur länge?
  • Princess Nightingale

Vi vantade med att vaxla ringar i ca 3-4 veckor.
    Fast han friade forst utan ring helt spontant

• Princess Nightingale

Forresten, hur gamla ar ni?

• Tant Doris

Hmm, det tog nog flera månader faktiskt.

Sen så har det tagit ifrån midsommar 1995 till sommaren 2009 innan det blir bröllop. Vi är lite tröga av oss

• Tooticki

Min sambo friade spontant 1 januari. Ringarna tog vi på oss 30 mars. Men det var vi ju överens om, vi skulle flytta och sen ville jag designa ringarna och då tog det lite tid.

• IMittEsse

Vi bestämde oss i januari men själva ringväxlingen kommer att ske i sommar. Jag mår också lite illa ibland av väntan för jag är en otålig människa Men men, har äntligen fått min lätt veliga sambo att vara med på noterna så jag försöker att inte låta mitt illamående gå ut över honom...

• matildaochniklas

Vi köpte ringarna i april kanske och sen förlovade vi oss under semestern i slutet av juni.
    Priset på ringarna är jättesvårt att säga, är nog bäst att kolla runt lite.

• April2oo9

Vi köpte tvåsläta ringar i vitt guld. Inte alls så breda, men inte heller jätte smala. 3000 kostade dom, då bjöd guldgubben på graveringen :)

han friade i januari, vi förlovar oss nu i april och gifter oss samma datum nästa år :)

• matildaochniklas

Våra förlovnigsringar är också släta fast i rött guld (vilket brukar vara billigare) 5 mm breda. Dom kostade 8000 och då var det ändå halva priset på den minsta ringen. Vi har Schalins så det är väl därför antar jag.

• matildaochniklas

Nej förresten, dom gick nog på 6000:-

• Hannsing

Du är inte ensam om att ha en icke entusiastisk karl. Mn var så seg;)att jag friade själv. Våra ringar gick på ca 3500 kr och då var det halva priset på den lilla ringen. Schalin rött, vanlig slät guldring 4mm bred, gravering ingick.Smycke affärerna brukar ju ofta ha såna erbjudanden nu på våren då alla är "småkära" Håll ögonen öppna.

• Garonne

Exakt en månad efter att vi bestämde oss! Dagen efter att ringarna kom på posten. Vi är inte särskilt tålmodiga nån av oss... Vi har släta schalinsringar i vitt guld, 5 mm. Båda kostade 4000 inklusive gravyr från jempguld.

• sokkerstruten

Jag köpte ringarna innan vi åkte på en resa, i samband med ettårsdagen. Han visste inget, det tog några dagar för att få dom. Det var vanliga classic ringar från smycka. Två vit guldsringar 6000kr, utan gravering. Samma här, det hände inget från hans sida, vi hade pratat om det men ja det kom aldrig någon fråga... så jag fick ta det i mina egna händer. Tyckte resan var en bra anledning! :) Han blev lite övveraskad men glad och svarade så klart JA! :)

• Hannsing

en tjej till som tog sken i egna händer. Skönt att jag inte var ensam ;)

Svar på tråden Hur länge?