• pudan

Konvertera dokument till pdf??

Undrar om nån här vet hur man konverterar ett dokument till en pdf-fil. Kan man göra det utifrån tex både powerpoint och word eller funkar det bara med vissa program? Kan dokumentet innehålla både bilder och text och måste bilderna då vara i ett visst format?

Tusen frågor! Ska maila över en grej och mottagaren vill ha det som en pdf......Helt nybörjare på det området!

• Svar på tråden Konvertera dokument till pdf??
  • tattar-Emma

Man måste ha programmet Adobe Acrobat, alltså inte bara gratisprogrammet Acrobat Reader. Det finns ställen på nätet som gör det gratis, vet inte hur bra de funkar med stora filer och så.

Prova www.freepdfconvert.com/

• Fröken förväntan

Som tattar-Emma skrev måste du ha en pdf-konverterare. När du har laddat ner en sådan ska du kunna välja att göra pdf från de flesta program (genom att välja "skriva ut" och sedan välja pdf-konverteraren).

Lycka till!

PS. Får du det inte att funka så skriv en rad i min inbox så kan du mejla över dettillmig så kan jag göra en pdf åt dig, men som sagt det brukar funka bra att ladda ner gratis-konverterare.

• pudan

Tack för era tips! Ska ge mig på det nu så håll tummarna!

Fröken Förväntan - tack för ditt snälla erbjudande. Funkar det inte hör jag av mig!

Svar på tråden Konvertera dokument till pdf??