• Paja

Bonusfamiljen - välkommen på bröllopet?

Jag har en väldigt dålig relation med min pappas nuvarande flickvän, vi kommer inte överrens och jag tål henne inte.
    Ska jag bjuda henne, eller räcker det att jag bjuder henne till kyrkan men inte till bröllopsfesten??

HJÄLP!

• Svar på tråden Bonusfamiljen - välkommen på bröllopet?
  • Balinda

kan bara svara för hur jag hade gjort.. jag hade bjudit henne för min pappas skull. Om du har tur kanske hon inte vill komma om era känslor e ömsesidiga ;)

• Paja

Fast bör jag tassa på tå för att gör amin pappa lycklig, han borde väl vara tillräckligt lycklig? Tycker det är skiiiit svårt att veta hur jag skall göra. Ena hälften säger precis som du skriver och andra säger bara nej nej nej, hon skall inte få förstöra min fina dag.

• Balinda

ibland är det enklare att bara låta det vara, det kanske blir jobbigt om du inte bjuder henne, jag är redan gift och tro mig en person kan inte förstöra din dag.
    men du måste göra det som känns bäst för dig.. kan du inte prata med din pappa hur han känner?
    Hon kanske inte äns förväntar sig en inbjudan.
    Jag förstår dit dilemma men är helt hundra på hur jag skulle göra. Hade en sån situation å vårt eget bröllop och vi bjöd personen i fråga, jag vet att jag grämt mig mer om jag inte gjort det, men alla e vi olika och som sagt bara du själv vet vad som är rätt och fel.
    lycka till ;)

• GME76   080802

Bor dom ihop? Om inte så är det kanske lättare att inte bjuda henne. Men som Balinda skrev så kanske du ska göra det för din pappas skull, men om du inte gillar honom något vidare heller så ska du absolut inte göra det, tycker jag.

• Paja

Japp de bor ihop, ja jag ska ta och prata med pappa,Hon är ju inte välkommen i vårt hem, så hon kommer ju aldrig och hälsar på, vilket vi stor trivs med och hon tycker bara det är synd att pappa är här så mycket. Ja vi får se. Mammas pojkvän är enligt oss välkommen så det känns ganska lustigt. Men pappa vet som sagt att hon inte är välkommen i vårt hem sen 3 år tillbaka. Får väl se vad han säger....

• Bling75

Om det är så uttalat att hon inte är välkommen till ert hem så kan det inte vara så känsligt att inte bjuda henne. Speciellt inte eftersom din pappa hälsar på ändå. Prata med pappa och förklara precis hur du känner. Han vet ju redan att du inte gillar henne.

• Peters Fridelina

Jag blev lite nyfiken. Vad kan hon ha gjort för att det skulle bli såhär?
    Sen tänker jag att man borde bjuda alla etablerade par. (Det diskuterades i annan tråd.) Men eftersom din pappa verkar vara insatt i att ni inte tål varandra så tycker jag det är okej att skippa henne. Det är DIN dag och även om jag tror på Balinda som skrev att ingen person kan förstöra din dag, så är det du som bestämmer. Prata med din mamma och pappa om det. Din pappa tycker inte det blir jobbigt att din mamma får ha med sig sin resp.?

• Paja

Peters Fridelina:

Sen hon och pappa blev ihop så har hon försökt att ta över mamma rollen, trots att jag är vuxen och kan klara mig själv och jag har en mamma som jag älsar. Hon har gått runt till mina vänner och min sambo för att komma nära mig, trots att jag har sagt att jag inte accepterar henne. Om vi ska krångla till det så är mamma ihop med pappas flickväns förre man. Varpå pappas tjej automatisk kan tro att hon får snacka så mycket skit hon vill om min mamma. Pappa har också sagt ifrån till henne att jag blir sårad. Men varje högtid som vi ses så är det likadant. "Jag förstår inte vad HH ser hos din mamma, jag fattar inte hur han kan träffa en sån jubelidiot till kvinna" Och alltid bakom ryggen på pappa så han tror att jag hittar på, vilket han trodde i början av deras förhållande.Orsaken varför hon inte får komma hem är för att de gånger hon har varit hemma så har hon börjat städa i sovrummet, i badrummet och rotat igenom gamla saker. Hon har två barn och pappa har accpeterat att han bor med dem. Men flickvännen är bara intresserad av min Sambo och genom honom vill hon veta allt om mig. Shit vad långt det blev...

• Mizty

Har precis samma problem med min pappas nya. Hon är den mest avskyvärda människa jag träffat. De bor dock inte ihop längre!! Hon svarar inte när jag pratar med henne, sätter jag mig bredvid henne så flyttar hon på sig, hon hälsar inte på våra vänner, tittar inte på min son (har inte ens gratulerat när han föddes) m.m.

Har frågat pappa vad som är fel på henne & vad f*n jag har gjort men hon vägrar att svara pappa. Hon är 62 år (äldre än pappa) och beter sig värre än en barnunge!!

MEN vi funderar på att skicka en inbjudan till henne för att visa att vi inte är lika lågt sjunkna som hon. Fast å andra sidan så kommer hon aldrig att komma så vi kan vara lugna

Det är en svår situation!! Hon pratar oxå skit om min mamma, mna blir så arg så man kokar! Men om risken finns att hon förstör er dag så bjud henne inte. Jag hade inte haft några problem att inte bjuda pappas räpa!!

Lycka till

• sowa65

bjud pappa. om han är mån om dig så förstår han!

• Anna  Sol
    Paja skrev 2008-03-07 23:42:44 följande:
    Jag har en väldigt dålig relation med min pappas nuvarande flickvän, vi kommer inte överrens och jag tål henne inte.Ska jag bjuda henne, eller räcker det att jag bjuder henne till kyrkan men inte till bröllopsfesten??HJÄLP!
    Vad säger din pappa? Jag gillar int emin mammas sambo, men skulle jag inte bjuda in honom så skulle helvetet braka loss. Hon skulle bli rabiat. Det är inte värt det.

Nu reser vi bort och ingen av dem kommer, så problemet är ju löst för min del. Även om det är trisst att min mamma inte kommer heller. Dock inte helt oväntat.
  • Paja

Nu har jag pratat med pappa och han säger att han vill att jag skall vaa lycklig, men att han blir besviken om hon inte får komma, eftersom det är en kärlekens dag.. men samtidigt förstår han om vi inte vill ha henne här.. så han är inte mycket till hjälp :( vi får se hur vi gör, just nu hatar jag inbjudningsdilemmat mer än nånsin!

• sowa65

ingen kan göra dig ledsen om du inte själv tilåter dig att bli ledsen...... mer press att ha henne där? kommer din pappa komma? gå runt och sura på festen?

• tonårsmorsa

Om hon själv känner att hon inte kan vara trevlig mot dig på er dag tackar hon förhoppningsvis nej till inbjudan.

• Anna  Sol
    Paja skrev 2008-03-08 13:18:19 följande:
    Nu har jag pratat med pappa och han säger att han vill att jag skall vaa lycklig, men att han blir besviken om hon inte får komma, eftersom det är en kärlekens dag.. men samtidigt förstår han om vi inte vill ha henne här.. så han är inte mycket till hjälp :( vi får se hur vi gör, just nu hatar jag inbjudningsdilemmat mer än nånsin!
    Bidrar din pappa på något sätt till bröllopet?
  • Paja

Anna Sol, du menar om han hjälper i planeringen el ekonomiskt eller?

För han har ju hjälpt till, han bjuder på maten, vi är inte så många. . .

• janedoe

Bjud honom men säg till honom att om han känner att han verkligen verkligen ha henne med, så.. ok då.. ta med henne. Ni bjuder inte henne, men ni håller det öppet och låter honom ta beslutet att ta med henne eller ej.

• janedoe

... och placera henne så långt ifrån er alla det bara är möjligt... ;)

• Paja

janedoe, japp hon hamnar långt bort! Hon ska inte under några omständigheter som helst sitta vid honnörsbordet iaf...

b
    l
    ä
    !

• janedoe

Inte min sambos... hmm... bonusmamma heller.. Hans mammas kille känner vi inte alls, så han känns lättare att placera på "de vanliga borden". ;)

Svar på tråden Bonusfamiljen - välkommen på bröllopet?