• Cazz

förlovnings idé ? vad tror ni?

Min sambo fyller år den 28e mars.
    vi har pratat om förlovning,kollat ut ringarna o allt :D.
    men inte bestämt när.

tänkte överaska honom på hans födelsedag.
    Han ska i våg till skolan på morgonen tänkte lägga små grattis lappar över allt o små kärleks ord.

sedan på kvällen tänkte jag göra en god middag me räkor dipp o champange.

Det ända mi sambo önskat sig är en bakpensel. satt o bolla idéer med vänner o kom på att jag skulle köpa en sådan o andra tillbehör o ev lägga ringarna i den här lilla korgen ,boxen me bak saker :).

andra saken han önskat sig är mig. så ev tänkte jag sätta ett siden snöre runt halsen med rosett sätta ringarna i varje ögla o säga grattis på födelsedagen.

vad tror ni?

min sambo har nämligen små hintat om förlovningen...

och om pengarna räcker kommer jag också ge konsert biljetter.

nu till ringarna. Ska jag gravera varandras första bokstav på utsidan av ringen på varandras ringar.

eller hela namnet fast på insidan?

detta ska då vara i runskrift.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-07 10:28
    ingen ???

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 08:25
    Allt är fixat beställt ringarna o så. Vad det gällde modell och gravyr som många skrev att man skulle vänta ,men vi har kollat ut modell på ring tillsammans o bestämt gravyr, har bara inte bestämt datum.
    Så nu löser jag datum funderingarna o tar tag i saken. :D.

vet att sambon inte köpt några o fixat så för min del är det bara köra på ;).

han måste tycka det är jätte konstigt för förut var det typ dagens disskussion mellan oss (ringar)när vi inte hade bestämt modell och gravyr och när.

Nu är det ju jätte tyst, jag bara tassar runt och planerar. hi,hi

blev inga namn på ringarna utan vi beslöt att skriva

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 08:26

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-11 08:27

• Svar på tråden förlovnings idé ? vad tror ni?
  • Synthetic

sött med rosett runt halsen

Tycker ni ska vänta med graveringen och båda göra det tillsammans så blir han delaktig i förlovningen lite med

• Piha
    Cazz skrev 2008-03-07 10:16:43 följande:
    ...andra saken han önskat sig är mig. så ev tänkte jag sätta ett siden snöre runt halsen med rosett sätta ringarna i varje ögla o säga grattis på födelsedagen...
    Jag ser många som friar/blir friade till på födelsedagar. Jag har alltid undrat varför? Vad har frågan "Vill du gifta dig med mig?" (eller liknade) med en parterns födelsedag att göra?

OBS!!! --- Detta är ingen kritik utan en uppriktigt nyfiken fråga, ---

TS, sorry för OT

// P
  • Vampyren

Hållermed ovanstående. Gravera ringarna i efterhand så kan ni ta hänsyn till bådas önskemål.

• Ickaflicka

Har han hintat om förlovningen alltså, är du säker på att han inte vill ta initiativ själv då?

• matildaochniklas

Jag tycker också att du ska vänta med graveringen om du inte vet hur han vill ha. Jag skulle inte vilja ha gravering på utsidan.
    Personligen skulle jag inte vilja ha förlovningen på min födelsedag, men om han nu har hintat om det så är det kanske så han vill ha det.

• ingenjörsbruden

Tänk på att det är faktiskt ganska svårt att välja modell på ring!!!

Jag hade lånering när jag friade dels för att jag inte viste storleken säkert på hans ring o dels för att det är lite orättvist att den ene bestämmer vilken ringmodell som den andre ska ha (iförhoppningsvis) resten av livet.

I övrigt tyckte jag att det lätt väldigt mysigt!!

Men kolla o se om du kan få tag i låneringar.
    Jag betalade 300 för våra som en handpenning typ.

Svar på tråden förlovnings idé ? vad tror ni?