• 2augusti2008

Smal eller stor?

Undrar hur man ser smal respektive stor ut? Jag menar att alla vet ju att man ser större ut i vitt och mindre i svart. Men vilken modell på klänning ska man ha? Jag är lång och har stor byst. Halterneck? Eller gör det att man ser ännu längre ut?

Får känslan av att man får "större axlar" med axellös klänning. Någon som kan detta?

//Jenny

• Svar på tråden Smal eller stor?
  • BEGirl

Jag är rätt bredaxlad och passar absolut bäst i halterneck da nacken och axlarna delas av lite, men det hjälpte kanske inte dig...
    En kortare klänning kanske vore nat? Da ser man ju kortare ut. Jag har sett en del riktigt fina knälanga brudklänningar.

• dangis

Hej!
    Har man stor byst "ska man inte" ha halterneck, detta gör att brösten ser ännu större ut, men man "ska ha" v-ringat för det gör att man drar blicken neråt. Är man lång kan man utan vidare ha en vid klänning, men även en rak klänning går bra. Man "bör inte" ha markerat avskuret under bysten eftersom det förlänger ännu mer, allra helst om du har en rak klänning.
    Men som du ser har jag satt alla bör och ska innom situationstecken eftersom, det är DIN dag, huvudsaken är att du trivs med det du har på dig, för trivs DU så strålar DU och strålar Du så tycker alla andra att du är vackrare än vackrast!
    OOOps nu blev det visst lite långt. SORRY!

• Peters Fridelina

Jag har fått för mig att det är precis tvärtom när det gäller halterneck. Halterneck är så samlad på mitten att axlarna sticker ut, så är man någorlunda bredaxlad från början så ser man ut som en åttiotalsmodell med axelvaddar nästan. (Jag lider av det syndromet, skulle aldrig drömma om halterneck.)
    Sen tycker jag att axlebandslös klänning gör att man ser kortare ut, men där sticker också axlarna upp om man nu inte vill se bredaxlad ut.
    För att se smalare ut över axlarna är v-ringat jättesnyggt. Det drar fokus mot mitten och har man lite bredare axelband ev. ut över axlarna så "försvinner" axlarna lite till.

• 2augusti2008

Ni ser! Det fanns ju proffs!! Tack! Då blir det kanske den på bilden i galleriet då? Får se//Jenny

• tonårsmorsa

En sak du kan tänka på är att ärmarna på klänningen inte bör vara rakt avskurna i linje med brösten, eftersom det markerar och gör att brösten ser ännu större ut.

• klarromania

du ska inte, INTE ha halteneck om du har stora bröst. Jag har stora bröst och "halter" funkar aldrig!

jag skulle nog inte rekomendera en långsmal klänning/kjol utan volym... då kommer det bli lite "stolp-effekt" hehe eller vad man ska kalla det.

som någon tidigare sa är v-ringat väldigt snyggt och avledande om man har stora bröst.

lycka till :)

Svar på tråden Smal eller stor?