• Ystad 20070727

    Underkläder till korsett?

    Jag har funderat å klurat, men inte kommit på någon bra lösning på mitt problem. Min brudklänning är tvådelad och ovandelen är en korsett (med mycket stål i). Vad har man under den? En TILL korsett? Jag har provat utan något alls, men är inte nöjd med vare sig hur det ser ut eller känns...

    Någon som vet lösning? Jag vågar inte ge mig på de här "tuttplåstren" som säljs då jag är ganska säker på att lite lim inte kan hålla fast mina bångstyriga C-kupor särskilt länge...

  • Svar på tråden Underkläder till korsett?
  • 20080802

    Låter väl som att en vanlig axelbandslös BH borde göra jobbet!??

  • Ystad 20070727

    Man tycker det, men alla jag hittat är typ i "push up-format" vilket innebär att de är för höga på kanterna, där BH-bandet skulle ha suttit.....har letat efter axelbandslös i balconettvariant, men inte hittat...

  • 20080802

    Aj aj då! Hoppas det går bättre för mig för jag måste snart ut och leta efter något liknande jag med. Jag har dock den fördelen att jag låter sy upp en klänning så min sömmerska kan anpassa lite efter bh:n

  • Maciebrud

    Hittade en pefekt på Lindex för 200 kr. Bästa jag provat, och då har jag provat i 700 kr klassen. Den var av märket elle may (el. likn) den hade blommiga axelband som gick att ta bort.eller koppla till halterneck såklart.

  • Ystad 20070727

    Ah - då skall jag knata in där, jag har också bara letat i lite exklusivare butiker, men det är liksom så mycket krimskrams överallt och så dekorativt, jag får inte plats med blingbling på bh:n - det sitter på ju klänningen!

  • weinlove

    jag kommer nog att köpa en sån där silikonbh. dom sitter endast på brösten men är ändå en bush up.

Svar på tråden Underkläder till korsett?