• agni

dilemma

Jag och min kille planerar att gifta oss på samma datum som vi förlovade oss, men nu är det så att min bror fyller jämt dagen efter. han fyller 30 och det är ju speciellt. Min mamma tycker att det blir förmycket sammtidigt, och det blir det ju, men det känns tungt att behöva flytta datumet:( VAd göra?? Hur skulle ni tänkt?

• Svar på tråden dilemma
  • Waersta

Jag skulle snackat med brorsan.

• misstrixie

Kan du inte fråga din bror vad han tycker och känner? Det är ju trots allt hans födelsedag och inte din mammas. Men om han är det minsta tveksam så tycker jag ni ska byta, det är ju inte heller så kul att känna att man hindrar någon annans roliga med sitt bröllop.

Vi bytte datum, delvis på grund av en släktings födelsedag, och det kändes lite tungt i början men nu känns det helt rätt och jag ångrar det inte alls!

• Waersta

Vi gifter oss på min morfars 65års dag men vi frågade honom om det var ok och det tyckte han absolut.

• Indil

Vi gifter oss samma månad som min bror fyller år. Vi har inte bestämt exakt datum än men har pratat med honom om det skulle vara okej att sno hans födelsedagsdatum.
    Han tyckte det skulle vara soft att bli bjuden på en stor fest och slippa ordna med tårta osv själv

• Fröken Figo

När vi planerade bröllop valde vi datum med tanke på vad som är mest praktiskt för oss och för våra gäster.

Då blev 23 aug perfekt för vi hinner fixa saker (jag slutar skolan 1:a aug) och gästerna behöver inte avbryta eventuella semestrar (många har börjat jobba igen i slutet av aug) men vädret är förhoppningsvis fortfarande fint.

Och så en bonus: det är början på lågsäsongen så många saker är billigare! Hotell (för bröllopsresa och dagarna kring bröllopet) och det är lättare att få biljetter till saker och transporter behöver inte bokas så långt i förväg.

Vårat "blev ihop" datum är 15:e maj så då kan vi fira 2 dagar per år istället. Tycker jag är extra kul...

Så för er då, fundera på ett annat mer praktiskt datum? Så slipper det krocka med era bröllopsdagar varje gång brorsan fyller år. Det blir väl stora 40 års kalas och 50 års fester och sånt och då kanske ni vill fira er dag ist? Bara dumt att det jämt krockar?

Men känns det jätteviktigt att ha det datumet: kör på det ändå. i slutet ska man alltid följa magkänslan...

• 26juli2008

Vi har samma dilemma, men här är det brudgummens bror som ska ha barn ungefär samtidigt som vårt bröllop! Det lutar dock åt att vi kommer att köra på som planerat!

Och sen som jag fattar det är det inte samma dag! därför tycker inte jag att det spelar så stor roll, ni kan ju ändå fira brorsan på "hans" dag!

Hoppas det löser sig för er!

Svar på tråden dilemma