Hur många tärnor ?
Vi kommer ha ett rätt litet bröllop runt 40 personer. Kan man då ha 2 tärnor, eller blir det för mycket? Har väldigt svårt att välja mellan min syster och min bästa kompis. Rädd för att såra någon av dem..
Vi kommer ha ett rätt litet bröllop runt 40 personer. Kan man då ha 2 tärnor, eller blir det för mycket? Har väldigt svårt att välja mellan min syster och min bästa kompis. Rädd för att såra någon av dem..
Jag har en=)
Jag har 2...och imo så kan du ha hur många du vill!
Har sett dom som haft ett helt koppel med tärnor och marshalker (stavas det så?)
...sen har jag också sett dom som inte haft en enda...så gör du som du känner är rätt för dig!
Jag har 2 tärnor min m2bs syster och min kusin
Jag ska ha tre tärnor. Min bästa vän, min syster, hans syster. Han kommer också att ha tre, en bestman och två marsalker. Finns det förresten någon motsvarande feminin titel på svenska till bestman? Kanske supertärna?
Så det är som med bestman, det finns inget svenskt ord för maid of honour? Bestman är ju lite mer vedertaget i svenskan än maid of honour. Så alla säger tärnor, om alla sina tärnor hehe...
Fast jag har ju min bästa vän som "min" tärna, i par med hans bestman. Sen har jag de andra två som tärnor också. Blir lite virrigt. Tärnor hit och tärnor dit. Hon får nog helt sonika lov att vara min supertärna ändå dessutom så ska hon ju va en av värdarna på festen, så lite super är hon allt! Hehe, men hur skulle det se ut i bröllopshäftet "Linn - Brudens supertärna" hehe...
här blir det tre stycken
jag kommer att ha 2 tärnor,men räknar inte med någon hjälp alls från dem, tvärtom det är min dotter och min m2bs dotter dom är 14 & 16 år. så alternativet för mig var ingen!
Oj oj herregud va många jag ska ha inser jag nu=) 6 st tärnor och 6 st marshallkar shit shit , 12 pers jaja då känner man sig inte såååå ensam vid altaret iallafall=) hahaha