• Busiga

kan någon ge mig ideer på hur framsidan till kyrkprogrammet ska se ut?

hej hopp!
    Jag har så otroligt dålig fantasi så jag ber om att få se era program för kyrkan.
    Snyggt och enkelt
    /Zara

• Svar på tråden kan någon ge mig ideer på hur framsidan till kyrkprogrammet ska se ut?
  • Nessan

Jag gillar kontinuitet så jag skulle föreslå att kyrkprogrammets framsida ser ut som festprogrammets framsida. Har ni bestämt hur det skall se ut?

• Hofsan

Fast jag vet inte om de ska vara rosa istället som festprogrammet.

• jelikr

Våra häften mm finns i galleriet

• be happy

Om du har en snygg bild på kyrkan så kan man ha den om inte temat på inbjudningar, festprogramm mm. passar till vigselprogrammet.

• Busiga

jag har använt festprogrammet med samma utseende som kyrkprog. MEN jag orkar inte göra det till kyrkan med.. vill bara ha ljusgrå¨A4 som jag skriver ut på men att det ser trevligt ut ändå..:)

• jelikr

En bild på kyrkan är väl inte helt fel då , eller ett monogram om ni har ett sånt...
    Vi har ju som du kanske såg våra namn och datum.
    Med fin stil behövs inte nåt mer...

• MajoJonas

Vi har skrivit våra namn, en bild på kyrkan och så skrivit datum under bilden. Och på baksidan står det vigselförrättare, kantor och solistens namn. Enkelt med fint! Av ett A4 får jag ut 2 vigselprogram...

• Busiga
    MajoJonas skrev 2008-03-03 16:25:18 följande:
    Vi har skrivit våra namn, en bild på kyrkan och så skrivit datum under bilden. Och på baksidan står det vigselförrättare, kantor och solistens namn. Enkelt med fint! Av ett A4 får jag ut 2 vigselprogram...
    Ok låter intressant!!
    Men hur skriver jag ut så det blir rätt??? jag kan tänka mig halva A4 med! hmmmm
  • bruden08

Jag kommer använda vita lite tjockare papper och vika på mitten. Vi kommer skriva våra namn i grått med en snygg skrift och så stämla ett dubbelt silverhjärta och sedan kommer det att stå kyrkans namn och datum också. Våra inbjudningskort och festprogram går i samma stil men vigselprogrammet blir lite förenklad variant. Bild på inbjudningskortet finns i mitt galleri så har man en liten hum om hur jag menar.

• MajoJonas

Du delar bara in A4 pappret på Word i två spalter!

Vänster spalten, blir ju baksidan på det färdiga vigselprogrammet och högersidan blir själva framsidan. Sen när du har skrivit i, skriver du ut som vanligt och viker den. Så är det klart!

Svar på tråden kan någon ge mig ideer på hur framsidan till kyrkprogrammet ska se ut?