Typsnitt till inbudan
Är det någon som har något tips på hemsidor där man kan ladda ner gratis typsnitt till inbjudningarna?
Är det någon som har något tips på hemsidor där man kan ladda ner gratis typsnitt till inbjudningarna?
www.dafont.com
lycka till!
hur gör man då? packa upp? spara vart? hur?
www.1001fonts.com/
På den sidan finns det många olika :)
Du laddar ner i valfri katalog. Sedan ska du kopiera in, spara eller installera in i "Fonts"katalogen, iaf om du har PC/windows.
dafont e skitbra!
ladda ner, packa upp och sen spara det där alla andra fonter till words finns, jag fick leta rätt länge innan jag hittade det på min dator men skriv i sökfältet på datorn en font du kan typ times new roman och se vart den ligger!
Eller så kan man ladda hem dem i en mapp var som helst, högerklicka på filen och välja "installera". Slipper man leta var de finns. Jag har laddat hem från dafont.
Vilket typsnitt kommer ni att använda, tycker att det är jättesvårt att välja?
Jag har använt mig av fonten "champagne" och "copperplate".
Men jag är rätt förtjust i "dearest" också.
Figure8: funkade inte att bara installera varken på min, sambons eller en väns dator! Men självklart det e ju lättast så testa det först:)
De är packade som zip-filer, så ni måste packa upp dem först, då behöver man ett program som kan göra det, tex Winzip eller Jzip. Googla på det så hittar ni, jag tror Jzip är gratis.