• MatsOl

förlovning i paris

Jag funderar på att överraska min sambo med att åka till paris och förlova oss i Eiffeltornet. Någon som har några tips? Var hittar man billigt flyg från Göteborg?

• Svar på tråden förlovning i paris
  • Linnnsan

Har inga bra tips på flyg från just gbg, annars brukar airtours.se samt ticket.nu ha bra paketresor till bra priser om man är ute i hyfsat god tid.

Paris-rese-överraskning låter super tycker jag!! Är själv helt Paris-frälst och bara älskar staden. Om ni inte har någon särskild anknytning till just eiffeltornet så kommer jag dock med förslaget att kanske göra det någon annanstans. Det är ofta väldigt mycket folk där och trångt och kö för att få åka upp med hissarna. Dessutom kommer man ju inte ända upp. Däremot brukar det inte alls vara lika mycket folk i triumfbågen, och det kostar bara en liten slant att gå upp. Nackdelen är de många trappstegen men tex på kvällen ser man eiffeltornet och sacre coeur etc upplyst och det är inte alls lika mycket folk. Kanske passar bättre om man vill ha en stund för sig själva och säga några ord? Annars finns det otroligt många små parker och trädgårdar på små bakgator där man kan få sitta i lugn och ro i otroligt vackra miljöer. Tex bakom sacre coeur eller i kvarteren runt saint germain.

Lycka till och faktiskt borde paris-resan i sig räcka för ett ja!!! :)

• Fröken förväntan

Jag blev friad till i Paris.... får ljuva minnen! Det är en fantastisk stad men precis som föregående skulle jag avråda från Eiffeltornet, det brukar vara packat med folk och inte så romantiskt. Jag fick mitt frieri på en liten restaurang i de latinska kvarteren...mysigt Men som sagt det finns å många vackra platser. Uppe i Montmartre eller utmed Seine.

Lycka till, spännande!!!!

• Halmstad84

När jag och min flickvän var i Paris bokade vi direkt hos Air France. Finns en jättefin park i södra Paris, ganska stor och fina fontäner.

• BirgitochCarl

Min blivande friade på Eiffeltornet - det var helt otroligt fint! Vi var där strax före stängningen och nästan ensamma. Vi var bland de sista som tog hissen ner. Det som var roligt att vi hade aldrig pratat om att gifta oss, men jag kände att yes - JAG ska fria. Så jag överraskade honom på hans födelsedag med en resa till Paris, hade fixat "låtsasringar", champage ... Men jag var så nervös och visste inte riktigt när, var och hur. Så gissa om jag blev snopet när HAN friade när vi var på toppen av EIffeltornet. Han tyckte att om inte detta var det perfekta ögonblicket, så kommer den aldrig....

Lycka till!!!

Svar på tråden förlovning i paris