• Protea

Inbjudningskort, efter önskemål sökes

Jag undrar om ngn kan tipsa om någon som gör inbjudningskort, efter önskemål?

• Svar på tråden Inbjudningskort, efter önskemål sökes
  • scottishwife

Varför inte göra dem själv, det gjorde vi och jag tyckte att de blev fina. De ska finnas i mitt galleri tror jag, var så länge sedan jag var inne här. Dessutom tyckte jag att det var jättekul att sitta och pyssla med dem, jag är ingen kreativ människa och har ingen fantasi men jag har blivit biten och gör numera mina egna grattiskort och julkort

• Protea

Oj hur gjorde du det där? Hjärtat var jätte fint. Vet inte om jag skulle klara det där. Jag skulle så gärna vilja ha en protea på min framsida av kortet. Vad använde du dig av för papper?

• scottishwife

hej protea
    ledsen att jag inte har svarat förrän nu men jag är inte inne lika ofta som innan vi gifte oss. jag är ingen kreativ människa och inte speciellt duktig på att komma på ideer men jag tyckte att det var jätteroligt att göra inbjudningskortet och hjärtat fäljde med i festhäftet, kyrkprogrammet och tack korten också.

det var lätt, jag hittade hjärtat i en affär som säljer gummi stämplar och sen stämplade jag med genomskinlig färg och hällde på ett pulver som jag sedan värmde. låter kanske krångligt men det är jättelätt, det kallas att embossa om det underlättar.

pappret hittade jag i en pappersbutik i gamla stan i stockholm och på bookbinders tror jag att den heter på norrlandsgatan i sthlm. det vinröda pappret var lite styvare och sedan det vita/beiga pappret hade små silverflagor i sig.

du kanske kan ringa runt till de butiker där du bor och se om de har en stämpel med protea motiv.

lycka till

Svar på tråden Inbjudningskort, efter önskemål sökes