• nellie78

Han sa JA!

Hur har det gått för er andra som friat idag?
    Jag och min blivande man ska gå och titta på kyrkan här i byn imorgon och se om den är något fös oss! :) Han sa alltså JA till min fråga och innan året är slut kommer jag att vara Fru Nordström!

• Svar på tråden Han sa JA!
  • ais75

Fick också ett JA igår. Har skrivit om det i min blogg. Man kan väl säga att jag improviserade in i det sista, men nu är det gjort och det som blev blev ett minne i sig. Hur gjorde ni? Nu när man läst om allas planer här ett tag skulle det verkligen vara roligt att läsa hur det egentligen blev - det blir ju inte alltid som man har tänkt sig...

• ingenjörsbruden

Jag har skrivit i min presentation hur allt gick till!!

Allting gick perfekt!!! Faktiskt inga missöden!!
    Katten hade jag räknat med som värsta felfaktorn men han skötte sig exemplariskt för en gångs skull!!!

• MissLi

Fick också ett ja, eller rättare sagt ett "självklart" :)
    Grattis till alla er nyförlovade..

• Tuttie

Vi förlovade oss redan 05 men sen har det liksom abra runnit ut i sanden vårat bröllopssnack så jag tänkte nu är det dags att göra det ordentligt

• Piru

Friade också igår, eller snarare sparkade honom i baken. Vi har varit förlovade sedan -04.
    Hur det gick till? Jo, jag är lite feg så jag tog hjälp av vår lilla kisse. Jag knöt fast en liten röd lapp i hennes halsband där det stod att hon minsann tyckte det var dags att vi gifte oss! Så när han kom från jobbet sa jag att Månsan hade ett litet meddelande till honom... Och han blev överraskad och glad! Så nu ska vi gifta oss 2009.

• umekicki79

Jag är också en av dom som fick ett JA!!! TJOHOOO!!!

• Mrs Mommy

Grattis

Redan i år vilket datum blir det?

• nellie78

Mrs Mommy skrev 2008-03-01 21:21:13 följande:

GrattisRedan i år vilket datum blir det?
    Datum är inte helt spikat ännu men eftersom vi ska ha världens minsta bröllop så krävs det i stort sett ingen planering,bara att kyrkan är ledig och en klänning till mig i stort sett :) ska inte ha nån fest,bara ut på nån fin restaurang och äta!
  • Tuttie
    nellie78 skrev 2008-03-02 12:46:02 följande:
    Datum är inte helt spikat ännu men eftersom vi ska ha världens minsta bröllop så krävs det i stort sett ingen planering,bara att kyrkan är ledig och en klänning till mig i stort sett :) ska inte ha nån fest,bara ut på nån fin restaurang och äta!
    Ska ni bjuda många? Betalar ni maten eller betalar var och en?
  • nellie78

Vi kommer bara att bjuda våra familjer så vi kommer max att bli 8-10 st..ett pyttebröllop alltså! Vi kommer att bjuda på maten, för som sagt så blir vi inte så många..

Tuttie skrev 2008-03-02 13:52:12 följande:
    Ska ni bjuda många? Betalar ni maten eller betalar var och en?
  • April2oo9

Jag fick också et JA :D så 2oo9 bär det av :D

• ingenjörsbruden
    nellie78 skrev 2008-03-02 12:46:02 följande:
    Samma upplägg här!!!
  • nellie78

Har ni funderat ut något datum för er stora dag?

ingenjörsbruden skrev 2008-03-03 16:44:43 följande:
    Samma upplägg här!!!
  • ingenjörsbruden
    nellie78 skrev 2008-03-03 17:55:49 följande:
    Har ni funderat ut något datum för er stora dag?
    Vojne vojne...näää.....men ngn gng nov-dec (20/12 hade varit kanon då vi reser 25/12) men min mamma är i Tyskland o jobbar (speleman)den helgen (kommer hem på sönd)......För då hade vi fått 4 v ledigt med bara 14 sem.dagar o det är ju rätt göttigt!!
    Så jag har funderat på den 22/12 men då fyller min storebror 40 år....iofs så har han sagt upp bekantskapen så jag behöver eg inte bry mig......Man har ju både lör o sönd att fixa det sista på då!
    Den 7/12 är det exakt 7 år sen vi träffades....så det hade varit lite småskojigt.....men svärmor fyller 60 den 4/12....så där får vi nog diskutera lite....
    Pratade med pastorsexp i går hur de har det med gudstjänster o så i dec....det är ju mkt då!!

Men vi har iallafall börjat kolla på fotograf!!! Inte riktigt rätt ordning kanske.....men jag är bara glad att min m2b engagerar sig!!

Men vi måste köpa riktiga ringar först.....de vi har nu är låneringar o det är kanon när man har en m2b som inte är van att ha smycken!!
  • Efter 11 år är det min tur

Grattis till er alla....njut nu fram till dagen D

Svar på tråden Han sa JA!