Vad sa ni tjejer när ni friade?
Jag har funderingar på att fria. Men vad säger man?
Jag har så svårt för att säga allting jag känner i ord, för då börjar jag bara gråta.
Vad sa du när du friade?
Jag har funderingar på att fria. Men vad säger man?
Jag har så svårt för att säga allting jag känner i ord, för då börjar jag bara gråta.
Vad sa du när du friade?
själv skrev jag ett brev och förklarade min kärlek till honom .... slutet av brevet stog det med stora bokstäver VILL DU GIFTA DIG MED MIG :)
senare på kvällen när jag kom hem med barnen ficka jag gå på skattjagt då han hade skrivit små lappar med gåter på som jag skulle följa ... sista hittade jag under tangentbortet där det stog JA DET VILL JAG!!!!
hihi och nu är planerna i full rulle då klockorna slår för oss den 9/8-08
Jag friade totalt spontant och oplanerat. Hemma i soffan en sen februarieftermiddag.
Jag: Ehm, det är något jag vill säga, men det är känsligt, kanske inte ska ta det nu...
M2B: Jo, säg!
Jag: Det känns så konstigt för mig att den som är min stora kärlek och betyder mer än någon annan kan jag inte kalla min man... Du behöver inte svara just nu, men jag vill bara säga att det skulle betyda så mycket för mig om vi kunde gifta oss.
M2B: (efter ca 1 sekunds betänketid) Det har jag också tänkt på... Ja, det vill jag!
Jag: *på med flod av glädjetårar*
Sedan gick vi till datorn och laddade ner hindersprövningsblanketten.
Inte romantiskt alls men ett underbart minne! M2B har tackat mig flera gånger för att jag till slut tog initiativet.
Stjärnblomma. Wow.. jag tyckte det var så mysigt att läsa
Jag sa något i stil med:
Eftersom du är det bästa som hänt mig och jag vill leva resten av mitt liv tillsammans med dig så tänkte jag fråga om du vill gifta dig med mig?
Jag sa ingenting. Hade skrivit en lapp med ett frieri och knytit fast det i vår katts halsband, så när han kom hem från jobbet sa jag bara att hon hade ett litet meddelande till honom!
Nalle Puh 40 skrev 2008-03-16 17:38:44 följande:
jag skrev frågan på ett diplom jag hade köpt ( det var ett diplom på världens bästa man) Och invändigt satte jag fast dom nya ringarna å sen frågan.
heh jag har väl en liten historia som vi brukar skratta åt ibland. Han hade fixat en övversakningsresa till oss, när vi hade varit ihop ett år! Och bestämde mig då för att övveraska honom med ett frieri, vi hade pratat om det mycket men inget hände, så jag tog saken i egna händer. Jag köpte ringar å ringde hotellet och bad dom ställa in rosor och mousserande vin på rummet ett speciellt datum då jag visste att vi vi skulle vara ute hela dagen på en utflyckt.
Men jag kunde inte vänta så länge, så när vi satt i badet. Så började jag le och han undrade varför. Så sa jag nää inget...och han frågade igen... jo men säg.
Då sprang jag upp naken och hämtade asken, och kom tillbaka. Hoppade i badet igen och höll på att ramla över honom.
-"jo det är så här att jag har tänkt på en sak"...och funlade fram asken..
"jag älskar ju dig å så, och vill inte vara med någon annan"
"vill du gifta dig med mig?"
Så å där stog jag halft om halft på knä,vinglandes, näck, i ett avslaget ljummet vatten, utan tända ljus, bubblor och med en badrumslampa som såg ut som tandläkar ljus!
"ja det är klart!" sa han bara.
hehe inte romantiskt men lite roligt! OCh tur var det väl att jag inte väntade för hotellet strulade till det och det stog inga blommor eller vin i rummet när vi kom hem efter utflyckten.
Vilka underbara historier!
Jag sitter och försöker knåpa ihop något som jag kan skriva i ett kort till min älskling.
Jag har kommit på att jag kommer aldrig kunna säga det till honom eftersom jag har så lätt för att gråta.
Det är verkligen jättesvårt att få ner i ord vad man känner..
Kan man börja med något sånt här?
"Tänk att det idag är 4 år sen jag fick en första kyss
det känns som om det vore nyss."
Jag har skrivit en bok... Ja, nu låter det mer avancerat än det egentligen är, men kolla in www.gordinegenbok.se - fantastisk sida och en fantastisk idé tycker jag! Jag har sparat gamla söta sms och dagboksanteckningar sen vi blev tillsammans för 4 år sen och skrivit ihop en bok på 20 sidor, bilder och texter blandat. På sista sidan står Frågan... Har inte fått hem boken än men man kan förhandsgranska och den ser otroligt proffsig och vacker ut! Bilderna har min kära mästerfotograf till sambo tagit så egentligen har han ju copyright på dem. Tror dock inte han blir ledsen...
Ska ge honom boken på vår fyraårsdag om tre veckor, för jag är också en riktig lipsill och kommer inte att kunna få fram orden annars.
COOOLT! Vilken bra ide! Den sidan kan man ju ha till annat oxå, typ när någon fyller jämnt m.m! Var det svårt att få ihop den?! Med bilder och ord?
jag sa efter som jag älskar dig så otroligt mycket och att jag aldrig känt så här förut kan du då tänka dig att förlova mig på ibiza i sommar? han lyste upp som en sol och sa JA, självklart! och så blev det=) och lite till. det e en lång historia....