• eva1000

Öland i sommar?

Jag ska gifta mig i Bruddesta på Öland den 14 juni. Det är inte alltid så lätt med arrangemangen på denna underbara ö. Därför vore det kul med kontakt med andra som också ska gifta sig där.

Just nu hittar vi ingenstans att tillbringa brölloppsnatten- Guntorp och Haltorp var bokade. Det ska ju vara ett romantiskt ställe! Inte nödvändigtvis ett hotell, en vackert inredd fiskebod eller kvarn skulle också gå bra.

Folkmusiker (nyckelharpa + något mer) är inte heller lätt att uppbringa.

Några tips?

• Svar på tråden Öland i sommar?
  • Fru T

Hej Eva!
    Jag är egentligen inte helt rätt person för dig, för jag är redan gift... Men jag är gammal öländska och bor i Kalmar nu och har alla bröllopsbestyrs-minnen klara i huvudet (gifte mig i maj förra året) så jag skriver ändå några rader...
    Känner inte till Bruddersta? Östra sidan eller vart ligger det? Om ni kan tänka er att åka in till Kalmar för bröllopsnatten så är Patricier-villan underbart fin! Där får ni en egen svit (de har 3 st, en rosa, blå eller turkos!) Jacuzzi, himmelssäng, balkong, rokokomöbler, champagne, chokladdoppade jordgubbar, frukost på sängen osv. URMYSIGT! Vad det finns för mysiga ställen på Öland är jag annars tyvärr lite dålig på, det beror ju också på vart på Öland ni ska vara. Det ska ju finnas någon väderkvarn som är inredd fint, men jag tror den är "privat" bostad och ej går att hyra. Kanske är det lättast att kolla med turistföreningen? När det gäller Öland och sommar är det säkert hög tid, allt bokas ju rätt snabbt! Är du eller din blivande från Öland? Folkmusiker vet jag tyvärr ingenting heller om, det är nog gula sidorna eller kanske någon "hembygdsförening" som vet? Tyvärr blev väl mitt inlägg inte så givande ;)
    Önskar dig i alla fall STORT LYCKA TÌLL!

• Jema

Tyvärr har jag ingen info/tips på det du söker efter. Men jag måste bara säga att Öland är underbart på sommaren. Vi var där för några år sedan och ska dit i mitten av juli. Längtar så...
    *Hoppas du får svar på dina frågor*

Lycka till!
    Jema

• Ö-bo

Halloj,

Jag gifter mig oxå på Öland i sommar.
    Angående musiker så kan jag rekommendera att du tar kontakt med musikskolan i endera Borgholm eller Mörbylånga. de var fantastiskt tjänstvilliga och lotsade mig fram till de musiker jag önskade. Vi tillbringar bröllopsnatten i Kalmar men jag kan tipsa om att det går att hyra ex fyrvaktar bostäder i bla Segerstad som är himla charmiga. Beror så klart på vad du är ute efter....

Lycka till!

• eva1000

Patriciervillan ska jag kolla, även om det är lite långt med sju mil när man festat hela natten... Det låter himla mysigt i alla fall.

Fru T:
    Nej, jag är inte från Öland, men morfar var det (Gärdslösa) och så kommer mamma från Kalmar. jag har varit där varje sommar hela mitt liv. Nu har jag eget hus där så nu är vi där så mycket vi kan. Alla långhelger och alla lov dessutom.

Ö-bo:
    Segerstad - var ligger det? Är det södra Öland?
    Var och när gifter du dig? har ni hittat något bra partyband? Ännu så länge har vi dj bokad för vi har inte hittat något band. Vi har festen på Källagården, tre mil norr om Borgholm.

• Ö-bo

Hej igen.

Jo Segerstad ligger på södra Ölands östsida, så det blir nog lite långt bort, men fiiint..
    Vi gifter oss på Stora Alvaret den femte juli. Har oxå bokat DJ, band blev krångligare o dyrare än beräknat, så jag var tvungen att ge upp den idén....tyvärr.

• Majsan 24/5 - 03

Hallojsan!

Tillbringar en del tid på Öland men ska gifta mig i Slottskyrkan om en månad idag.
    Men jag tänkte bara informera om Patriciervillan. Dom har stängt igen och sålt huset, så tyvärr finns inte detta mysiga hus/boende längre.

Lycka till med allt.

Svar på tråden Öland i sommar?