Hej Eva!
Jag är egentligen inte helt rätt person för dig, för jag är redan gift... Men jag är gammal öländska och bor i Kalmar nu och har alla bröllopsbestyrs-minnen klara i huvudet (gifte mig i maj förra året) så jag skriver ändå några rader...
Känner inte till Bruddersta? Östra sidan eller vart ligger det? Om ni kan tänka er att åka in till Kalmar för bröllopsnatten så är Patricier-villan underbart fin! Där får ni en egen svit (de har 3 st, en rosa, blå eller turkos!) Jacuzzi, himmelssäng, balkong, rokokomöbler, champagne, chokladdoppade jordgubbar, frukost på sängen osv. URMYSIGT! Vad det finns för mysiga ställen på Öland är jag annars tyvärr lite dålig på, det beror ju också på vart på Öland ni ska vara. Det ska ju finnas någon väderkvarn som är inredd fint, men jag tror den är "privat" bostad och ej går att hyra. Kanske är det lättast att kolla med turistföreningen? När det gäller Öland och sommar är det säkert hög tid, allt bokas ju rätt snabbt! Är du eller din blivande från Öland? Folkmusiker vet jag tyvärr ingenting heller om, det är nog gula sidorna eller kanske någon "hembygdsförening" som vet? Tyvärr blev väl mitt inlägg inte så givande ;)
Önskar dig i alla fall STORT LYCKA TÌLL!