• LloveC

När jag blev fru :-)

Vi gifte oss 9 februari-08, lite bilder finns i galleriet

På fredagen innan hade vi gjort tårta och varit i lokalen och dukat och ordnat allt, vi fick mycket hjälp och var klara vid 18 tiden. Vi åkte hem och åt thaimat och slappade och väntade på att nervositeten skulle börja infinna sig, men nej det gjorde den inte, vi gick och la oss och sov som klubbade sälar hela natten båda två

På lördagmorognen vaknade vi vid halv 9, åt frukost och slappade lite innan min syster och hennes man kom. Dom var hos oss vid 10 tiden och då fick vi spriga ut och köpa nya blommor för rosorna hade vissnat över natten
    Syrran började om md blommorna och jag började locka håret, när buketterna var klara så tog hon över och fixade fast tiaran och sånt. Sen blev det dags för lite lunch och sminkning och avfärd till fotografen. Det gick bra och jag lyckades hålla klänningen ren trots två bilfärder

Efter fotograferingen åkte vi till festlokalen och mötte upp tärnor, marshalkar och toastmaster, vi drack lite bubbel och var allmänt stirriga. Hade vi inte varit nervösa innan så kom det garanterat nu

Sen var det dags för avfärd mot kyrkan och den nervösa väntan innnan det var dags att gå in. Vi mötte prästen med en gång och han gick igenom namnen så dom stämde på pappret, vore ju tråkigt om det blev fel, men min älskling undrade om han inte kunde säga Karl Bertil Jonsson istället för hans riktiga namn, men nä det vågade han inte, han kände alldeles för många i min släkt
    Kyrkklockorna började ringa och då frågar prästen om vi var klara, men nää, en marshalk behövde på toa och ena tärnan och prästen var törstiga så det blev en väääldigt lång klockringning

Ingångsmarschen började spelas och vi tågade in, allt flöt på så bra tills det var dags att svara ja, min man dröjde väldigt länge med att svara för spänningens skulle så jag var tvungen att ge honom en "sluta fåna dig armbåge" i sidan, vilket fick hela församlingen att skratta
    Sen råkade vi sitta på knä istället för stå på knä under välsignelsen ups så det kan gå.
    Men annars flöt allting så fint så, det var jätttfint med tända ljus i bänkraderna och hela vigseln blev så mycket vi, vi hade tex introt till shrek som musikstycke, det var många som log när dom hörde vad det var, så typiskt oss

När vi kom ut på kyrktrappen så stod våra gäster med tomtebloss, jättefint eftersom det började bli mörkt och
    sen blev det ju riskastning (ösregn) och min man lyckades få in ett riskorn i örat!! (det fick vi ut dagen efter).

Sen var det dags att åka till festlokalen för mat och dryck, dans och trevligt sällskap Alla verkade trivas och det var helt underbart kul! Vi lämnade festen vid 2 tiden på natten och då vi åkte hem till vår lägenhet och försökte smälta alla intryck från dagen och titta på massa bilder förståss

Först nu har man börjat fatta att man är gift och i maj åker vi på försenad bröllopsresa till Bulgarien.

• Svar på tråden När jag blev fru :-)
  • Kireina

Vi åker också med apollo. Vi ska på Panorama.

• SpookyandKira

grattis, och vilken haftig tarta! :)

• LloveC

Tack alla!

SpookyandKira : Tack, jag har gjort den själv *stolt*

• Fröken Figo

Grattis!!!

Ni var jättefina! Jag blir mer och mer övertygad att ha långärmad brudklänning.

• LloveC

Tack!
    Fröken Figo: Jag har alltid drömt om en klänning med chiffongärmar, tyvärr var det lite svårt att hitta eftersom dagens mode är mestadels axelbandslöst. Och sen hittade jag denna och blev helt såld

• Mrs love

Grattis!!!
    Du hade en jättefin brudklänning!

• braut2008

Jag vet inte vad jag tyckte var finast, din klänning eller tårtan!
    Har inte ens tänkt på en långärmad klänning men du var jättefin, vad är det för klänning?
    Var beställde du tårtan?

Är imponerad!

• LloveC
    braut2008 skrev 2008-03-03 12:58:14 följande:
    Jag vet inte vad jag tyckte var finast, din klänning eller tårtan!Har inte ens tänkt på en långärmad klänning men du var jättefin, vad är det för klänning?Var beställde du tårtan?Är imponerad!
    Åh tack
    Klänningen köpte jag på ebay, hittade den när jag surfade runt av en slump och den kostade bara 1400 totalt med frakt, ett riktigt klipp

Tårtan har jag gjort själv *stolt*
Svar på tråden När jag blev fru :-)