• MrsFellerA

Vart är alla bröllopsberättelser?!?

Är det bara jag som saknar dem? Dessa underbara berättelser där man kan läsa om hur dagen varit, från tidig morgon, via alla förberedelser, till själva vigseln och festen. När jag började hänga på BT, för knappt ett år sedan, ploppade det upp nya mest hela tiden.

Hoppas så att det är säsongens "fel", att det inte är så många som gifter sig nu och att de därför lyser med sin frånvaro. Eller är det så att ingen orkar skriva dem längre?

• Svar på tråden Vart är alla bröllopsberättelser?!?
  • fdLadye

Jag tror att folk inte skriver dem längre när de kan lägga in det i sin egen presentation istället för som ett inlägg på bt.
    Väldigt sorgligt.
    För det var väldigt roligt att läsa och se på alla bilder=)

• GME76   080802

Alla som har sina stories i presentationerna kan väl tala om det här så man kan gå in o läsa .

• MrsFellerA

Ja, det är ju lite svårt att veta om att dem finnas annars. Iaf jag går inte in på Medlemssidorna och klickar på folk sådär på måfå för att se vad jag finner...

Själv ska jag skriva en superlång berättelse!!!

• AnnaochHenrik

Jag tror det beror mest på säsongen faktiskt. I våras och somras tyckte jag att det poppade upp bröllopsberättelser hela tiden...
    Det är så himla roligt att läsa bröllopsberättelser, hoppas att alla vårbrudar och sommarbrudar är duktiga på att lägga ut berättelser, så att vi som gifter oss senare i sommar har något att läsa på medan vi väntar på vår tur!

• LloveC

Okej, här kommer min, kanske inte är så speciell men iaf

Vi gifte oss 9 februari-08, lite bilder finns i galleriet

På fredagen innan hade vi gjort tårta och varit i lokalen och dukat och ordnat allt, vi fick mycket hjälp och var klara vid 18 tiden. Vi åkte hem och åt thaimat och slappade och väntade på att nervositeten skulle börja infinna sig, men nej det gjorde den inte, vi gick och la oss och sov som klubbade sälar hela natten båda två

På lördagmorognen vaknade vi vid halv 9, åt frukost och slappade lite innan min syster och hennes man kom. Dom var hos oss vid 10 tiden och då fick vi spriga ut och köpa nya blommor för rosorna hade vissnat över natten
    Syrran började om md blommorna och jag började locka håret, när buketterna var klara så tog hon över och fixade fast tiaran och sånt. Sen blev det dags för lite lunch och sminkning och avfärd till fotografen. Det gick bra och jag lyckades hålla klänningen ren trots två bilfärder

Efter fotograferingen åkte vi till festlokalen och mötte upp tärnor, marshalkar och toastmaster, vi drack lite bubbel och var allmänt stirriga. Hade vi inte varit nervösa innan så kom det garanterat nu

Sen var det dags för avfärd mot kyrkan och den nervösa väntan innnan det var dags att gå in. Vi mötte prästen med en gång och han gick igenom namnen så dom stämde på pappret, vore ju tråkigt om det blev fel, men min älskling undrade om han inte kunde säga Karl Bertil Jonsson istället för hans riktiga namn, men nä det vågade han inte, han kände alldeles för många i min släkt
    Kyrkklockorna började ringa och då frågar prästen om vi var klara, men nää, en marshalk behövde på toa och ena tärnan och prästen var törstiga så det blev en väääldigt lång klockringning

Ingångsmarschen började spelas och vi tågade in, allt flöt på så bra tills det var dags att svara ja, min man dröjde väldigt länge med att svara för spänningens skulle så jag var tvungen att ge honom en "sluta fåna dig armbåge" i sidan, vilket fick hela församlingen att skratta
    Sen råkade vi sitta på knä istället för stå på knä under välsignelsen ups så det kan gå.
    Men annars flöt allting så fint så, det var jätttfint med tända ljus i bänkraderna och hela vigseln blev så mycket vi, vi hade tex introt till shrek som musikstycke, det var många som log när dom hörde vad det var, så typiskt oss

När vi kom ut på kyrktrappen så stod våra gäster med tomtebloss, jättefint eftersom det började bli mörkt och
    sen blev det ju riskastning (ösregn) och min man lyckades få in ett riskorn i örat!! (det fick vi ut dagen efter).

Sen var det dags att åka till festlokalen för mat och dryck, dans och trevligt sällskap Alla verkade trivas och det var helt underbart kul! Vi lämnade festen vid 2 tiden på natten och då vi åkte hem till vår lägenhet och försökte smälta alla intryck från dagen och titta på massa bilder förståss

Först nu har man börjat fatta att man är gift och i maj åker vi på försenad bröllopsresa till Bulgarien.

• MrsFellerA

Den var väl visst speciell!!! Super!

Ett stort GRATTIS!

Och Karl Bertil Jonsson - det hade varit nåt det!

• MrsFellerA

Vilka fina bilder!

Vi har samma kort som ni, som våra "Meddelande om vigsel"-kort. Tycker dem är supersnygga!

• LloveC

Tack så mycket

Ja visst är dom korten fina, och man behöver inte pyssla så mycket

Grattis till ert stundande hemligbröllop Hoppas det blir precis så härligt ni önskar

• MissieA

Jag aknar med alla dessa berättelseeeeeer

• MrsFellerA

Tack LloveC! Det hoppas vi med, såklart. Just nu håller jag på och fixar med våra kort. Känner på mig att de kanske bli lite väl avancerade för "Meddelande om vigsel"-kort, men vem bryr sig om det?!?! Allt "bröllopspysslande" koncentreras till dessa kort.

• Snart fru Wennerström

saknar också alla berättelser och bilder!.. går ofta in och tittar men oftast finns inga nya .. så kul å läsa och se, man kan få mycket tips på så vis ..

• MrsFellerA

Ja, en hel del tips kan man få! Har t.ex. hittat förslag på en massa fina buketter på det sättet!

Svar på tråden Vart är alla bröllopsberättelser?!?