• smörbullen

klänning och allt...

Känner mig ovanligt stressad då jag och min sambo pratat
    om bröllop i Juli då han tror han är ledig i två veckor..skulle
    prata med chefen idag.

Hinner man det?? Vill gärna sy upp en klänning, titta på ringar, kyrkan, skicka ut inbjudningskort m.m.

Vi planerar att ha ett litet bröllop med max 30 personer.
    Jag har aldrig varit gift innan så jag har ingen aning om vad ett bröllop kan gå på, med beställd mat och allt.

Några tips någon?

• Svar på tråden klänning och allt...
  • glad o go

jag skulle tro att en klänning går på ca 5000 sek plus materialet.

• Godisråttan

Jag köpte min klänning från Bridetobe och jag fick den efter 1 vecka så det var kanonsmidigt.

• Embo81

Klart att ni hinner, men som någon skrev ovan gäller det att ni strukturerar upp vad ni ska gör i rätt ordning. Kyrka, lokal och mat är nummer ett. Sedan klänning (kan var upp till 12-14 veckors leverans) Sen gäller det ju att hitta lediga frisöer, fotografter mm. Ringar löser sig alltid, men ska ni ha guldsmed som gör dem så får ni oxå se till att få dem beställda i tid. De har mkt på sommaren och så ska de ju själv ha sem.

Lycka till!

• 26juli2008

Jag ska sy upp en klänning hos en proffessionel sömmerska och det ska gå på 7000kr. Då ska jag ha ett lager duchesse-sidentyg och ett lager chiffong-sidentyg samt tyllunderkjol och släp! Det bli alltså mycket tyg och nästan hälften av kostanden för klänningen är just tyget! Sömmerskan ville ha ungefär 1,5-2 mån på sig att sy klänningen. Jag kollade runt lite innan jag bestämde mig och samtliga sa ungefär samma pris och tid!

• junikul08

Ni hinner, tror och hoppas jag eftersom jag gifter mig i juni och bara har planerat i en månad hittills!

• smörbullen

Tack för alla svar. Jättekul..börjar bli favvoämnet nu ju. Jag har hittat klänning och den finns i mitt bildarkiv här på denna sidan. Tyck gärna till. Jag är 173 lång och normalsmal, relativt breda axlar och min figur är lite som ett timglas.

• smörbullen

Grattis junikul08 håller alla tummar för att allt går bra.

• pluggisen

Hej smörbullen!!!

Jag har också valt att sy upp min klänning hos en sömmerska, hon tar 1900 för att sy upp min klänning men då köper jag tyget själv och det kostade 550 med allt som jag ska ha till.

Hoppas att det löser sig för dig och att du får ett underbart bröllop.....kram

• junikul08

Grattis till dig också- det här ska vi nog fixa trots tidspress :)
    Men ditt bildarkiv syns inte, tyvärr!

• smörbullen

hej pluggisen

Vad billigt tyg du har hittat? Var bor du? Jag bor i Skåne.
    När gifter du dig? Lycka till själv.

• smörbullen

Hej Junikul08

Hur får jag det att synas? Vet du vad som kan ha hänt?
    Tack ska du ha. Lycka till själv.

• junikul08

Nej jag vet inte hur man gör med galleriet, har inte testat själv. Men släng ut en tråd om detta så får du nog svar snabbt :)

• pluggisen

Hej! jag gifter mig den 30 augusti i sölvsborg. Jag köpte mitt tyg i fjälkinge.Det var rea men hon är ganska billig ändå. Ska du sy upp din egen klänning råder jag dig att köpa tyget där. Hon ligger bra i priser.:)

• pluggisen

oj, glömde en sak: Man får riktigt bra service. Jag var där i över 2 timmar och dom hjälpte mig så att jag fick rätt tyg och allt. Jag är jättenöjd. Imorgon tisdag ska jag ut och köpa pärlor till min klänning sedan ska jag till min sömmerska. Så fom imorgon är det officiellt. Då ska klänningen påbörjas.

• smörbullen

Hej pluggisen grattis till bröllopsdagen ;)
    hur får jag kontakt med henne? Har hon någon hemsida? Tack för tipset :))

• smörbullen

Hej igen ååå vad spännande är lite avundsjuk. Hoppas den blir fin. Oj 2 timmar wow det vill jag säga är service.

• JohanoCissi

det får gå undan då med alla bokningar och inbjudningar, resten är nog ganska lugnt men ni får räkna med att stressa lite och ägna mycket tid till det...lycka till

• smörbullen

Tack ska du ha. Ja nu känner vi mest oss för lite och tittar och smakar på kläder och så. Så man har ett hum om vilken stil vi gillar tillsammans och hur mycket det får kosta. Det kanske bli till nästa år..vi får se. Min sambo gillar inte att stressa och inte jag heller.

Svar på tråden klänning och allt...