• Jossi77

Festprogram för barnen

Vid vår bröllopsfest kommer det att vara med ganska många barn i varierande åldrar.
    Jag tänkte att jag skulle göra ett eget festprogram till barnen eftersom de inte har så stor nytta av det till de vuxna.
    Jag tänker att barn programmet ska bli något som en pysselbok och att det kommer ligga några pennor och kritor bredvid.

Jag behöver ideer på vad jag ska fylla programmet med.
    Tacksam för tips och länkar.

• Svar på tråden Festprogram för barnen
  • SnartJohanson

jag har samma tanke...vill ha tips jag med...

• grabbarna

jag var på bokrean idag på coop och där fanns det en bok som heter 1000 spel och pyssel den kostade 25:- så den ska jag kopiera upp ngr sidor ur och gör då inte samma till alla barn utan anpassar den lite efter ålder

• SusanneLee

Det var någon som hade gjort sidor för barn. Har det som pdf fil någonstans på datorn. Ska leta runt lite...

• tonårsmorsa

Ritpapper, Fylla-i-böcker (typ färgläggningsbilder, rita bilder genom att dra streck mellan numrerade punkter), korsord, sokudo.

Om barnen är i olika åldrar kan det vara svårt att hitta något som passar alla. Ett tips är då att ha ett pysselbord där det finns olika saker att hämta.

• Kirsto

Jag gjorde ett festprogram till ganska små barn (4-7 år) i somras. Hade färgläggningsbilder, finn fem fel, roliga historier (blev nog lite högläsning men ett av barnen kunde iaf läsa) och såna där dra-en-linje-mellan-punkterna-bilder. Om ni förstår.

• krian87

Du har inte den på datan? =)

Kirsto skrev 2008-02-26 21:53:17 följande:
    Jag gjorde ett festprogram till ganska små barn (4-7 år) i somras. Hade färgläggningsbilder, finn fem fel, roliga historier (blev nog lite högläsning men ett av barnen kunde iaf läsa) och såna där dra-en-linje-mellan-punkterna-bilder. Om ni förstår.
  • Kirsto

krian87: Jojjomen! Det är ett lite udda format (vi beskar A4 så att de bara blev 23 cm höga), men vill du ha det ändå så kan du inboxa din adress.

• Blivande fru pettersson

Jag har ett festprogram till barnen.
    Mest fylla-i-bilder med kärlekstema, men en del annat pyssel också. Har du en mail kan jag skicka kanske?

• krian87

Ja gärna=)
    min mejl är: bamsetjej87@passagen.se
    =)

Kirsto skrev 2008-02-26 22:50:37 följande:
    krian87: Jojjomen! Det är ett lite udda format (vi beskar A4 så att de bara blev 23 cm höga), men vill du ha det ändå så kan du inboxa din adress.
  • Kirsto

Mail på väg, krian87 och SusanneLee!

• krian87

inkommet- Tack Kirsto och blivande fru pettersson. =)

Kirsto skrev 2008-02-26 23:39:26 följande:
    Mail på väg, krian87 och SusanneLee!
Svar på tråden Festprogram för barnen