Hur viker man servetterna?
Hur gör ni, VEM ska vika era servetter? Har ni några tips på HUR man kan vika servetterna? Vill inte ha solfjädern helst.. Finns det någon bra hemsida kanske?
Hur gör ni, VEM ska vika era servetter? Har ni några tips på HUR man kan vika servetterna? Vill inte ha solfjädern helst.. Finns det någon bra hemsida kanske?
Vi gör som vinterbruden08, vi rullar dom och binder ett band runt....
vilka bra tips.. en enkel rullning duger ju faktist med ett snyggt band.. man behöver ju inte göra så komplicerat och avancerat.
Vr köper ni servetter? vilket e de billigaste?
vi tänkte ha lite tjockare servetter fast i papper (alltså inte tygservetter) lite större än de vanliga standardservetterna
Vi köpte vita serveter med Linnekänsla på Coop Forum. Fina och tygaktiga, ganska stora.
Ikeas "Bröllop" är jättefina och tjockare papper, såna ska vi ha!
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50113556
Det är silvermönster på men det syns dåligt på bilden
Sen finns det mindre "kaffeservetter" med rosa mönster:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70113555
Prisvärt om man inte vill ha tygservetter
Oj såg nu att miss Blue redan tipsat om dem hehe, sorry.
Vi kommer antingen ha vita Dunilin som vi viker i enkelt eller dubbelt storsegel eller vad den hette Alternativ 2 är att vi hyr vita linneservetter = dubbel kostnad i jämförelse så..vet inte om det är värt det,märker nån skillnad eller tänker gästerna kanske inte ens på vad för slags servettkvalitet man har?!
Vet inte hur alla gäster tänker, men på bröllop jag har varit har jag ALDRIG tänk på vilka servetter dem använder. Utan mer hur servetterna är vikta. Så det kommer jag fokusera mig på och köra den billigare varianten och köpa Duni eller Dunilin. Som ändå är ganska fina om man jämför med andra servetter.
Absolut,Dunilin använder vi ofta på mitt jobb vid fester,uppduk mm,de är helt okej!Tjock o fin kvalitet o faktiskt inte såå billiga som man önskade o kanske kan tro..på maxi tar de 35:- för 12 st..Vanliga Duni är dock mkt billigare men de hoppar vi,känns för tunna.
Precis, vart ska ni köpa era? Maxi har vi kollat, men kan man beställa istället?
Föresten så ska jag vika alla våra servetter (oj kommer ta många dagar haha), men det blir kul. Gör nog det några dagar innan bröllopsdagen och sen dukar vi upp nästan allt dagen innan.
Vi kommer antingen köpa våra på Maxi eller City Gross typ.Mitt jobb kunde beställa hem-men bara kartongvis med 1500 st..Lite mkt för oss som har ca 50 gäster ..
Jag skulle tro att vi antignen dukar upp med våra 'segel' kvällen innan eller så gör personalen det samma dag då de är i lokalen o förbereder o fixar iordning!
kolla denna länk, bra tips och bilder på vikningar
www.brudobrollop.se/manadsarkiv/brytningar/brytningar_index.php
i kokböcker å sånt brukar de finnas sidor med tips på hur man kan vika =)
i kokböcker å sånt brukar de finnas sidor med tips på hur man kan vika =)