• Maanbe

Hur viker man servetterna?

Hur gör ni, VEM ska vika era servetter? Har ni några tips på HUR man kan vika servetterna? Vill inte ha solfjädern helst.. Finns det någon bra hemsida kanske?

• Svar på tråden Hur viker man servetterna?
  • stinakina

Vi gör som vinterbruden08, vi rullar dom och binder ett band runt....

• Maanbe

vilka bra tips.. en enkel rullning duger ju faktist med ett snyggt band.. man behöver ju inte göra så komplicerat och avancerat.

• lindahallman

Vr köper ni servetter? vilket e de billigaste?

vi tänkte ha lite tjockare servetter fast i papper (alltså inte tygservetter) lite större än de vanliga standardservetterna

• Nessan

Vi köpte vita serveter med Linnekänsla på Coop Forum. Fina och tygaktiga, ganska stora.

• MissieA
    Nikajo skrev 2008-02-26 11:30:36 följande:
    En fråga till här. Om man har tryckta servetter, är det inte synd att vika dom, så trycket inte syns?
    Vi ska ha tryck på våra servetter men ändå vika dem, ska vika så att trycket är synligt Får testa oss fram.
  • MissieA
    lindahallman skrev 2008-02-26 14:18:16 följande:
    Vr köper ni servetter? vilket e de billigaste?vi tänkte ha lite tjockare servetter fast i papper (alltså inte tygservetter) lite större än de vanliga standardservetterna
    Det finns jättefina på Ikea. Såg dem igår. De är tjockar pappersservetter och blir säkert jättefina till vikningar då dem är större än vanliga.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50113556

Synd bara att färgerna inte passar vårt färgtema.
  • MissieA

Oj såg nu att miss Blue redan tipsat om dem hehe, sorry.

• Humlanekerö

Vi kommer antingen ha vita Dunilin som vi viker i enkelt eller dubbelt storsegel eller vad den hette Alternativ 2 är att vi hyr vita linneservetter = dubbel kostnad i jämförelse så..vet inte om det är värt det,märker nån skillnad eller tänker gästerna kanske inte ens på vad för slags servettkvalitet man har?!

• MissieA

Vet inte hur alla gäster tänker, men på bröllop jag har varit har jag ALDRIG tänk på vilka servetter dem använder. Utan mer hur servetterna är vikta. Så det kommer jag fokusera mig på och köra den billigare varianten och köpa Duni eller Dunilin. Som ändå är ganska fina om man jämför med andra servetter.

• Humlanekerö

Absolut,Dunilin använder vi ofta på mitt jobb vid fester,uppduk mm,de är helt okej!Tjock o fin kvalitet o faktiskt inte såå billiga som man önskade o kanske kan tro..på maxi tar de 35:- för 12 st..Vanliga Duni är dock mkt billigare men de hoppar vi,känns för tunna.

• MissieA

Precis, vart ska ni köpa era? Maxi har vi kollat, men kan man beställa istället?

Föresten så ska jag vika alla våra servetter (oj kommer ta många dagar haha), men det blir kul. Gör nog det några dagar innan bröllopsdagen och sen dukar vi upp nästan allt dagen innan.

• Humlanekerö

Vi kommer antingen köpa våra på Maxi eller City Gross typ.Mitt jobb kunde beställa hem-men bara kartongvis med 1500 st..Lite mkt för oss som har ca 50 gäster ..
    Jag skulle tro att vi antignen dukar upp med våra 'segel' kvällen innan eller så gör personalen det samma dag då de är i lokalen o förbereder o fixar iordning!

• IdaÄlskarLennart

i kokböcker å sånt brukar de finnas sidor med tips på hur man kan vika =)

• IdaÄlskarLennart

i kokböcker å sånt brukar de finnas sidor med tips på hur man kan vika =)

Svar på tråden Hur viker man servetterna?