• sokkerstruten

    Feb 2009?

    Någon mer som gifter sig i februari 2009?

  • Svar på tråden Feb 2009?
  • Maria2009

    kanske vi! fast vi har inte bestämt nåt alls, egentligen, bara att vi ska gifta oss inom ca ett år, förlovade oss 23/2 i år...

    Det enda vi vet är att det inte blir i kyrkan iaf, det känns helt fel för oss. Men om det blir vinterbröllop i Övik eller Elvis-vigsel i Las Vegas har vi inte bestämt än, just nu lutar det åt det senare...

  • Januari2009

    Vigsel i Las Vegas låter spännande, rätt stor kontrast mot ett vinterbröllop! Funder+ar ni på att ta med er gäster, om det blir ett Las Vegas bröllop

  • Maria2009
    Januari2009 skrev 2008-03-29 09:46:49 följande:
    Vigsel i Las Vegas låter spännande, rätt stor kontrast mot ett vinterbröllop! Funder+ar ni på att ta med er gäster, om det blir ett Las Vegas bröllop
    Nope, då blir det bara vi två Men jag ändrar mig för varje dag vad som känns bäst, vi får se var det slutar... Hur som helst är det ju sååå mycket coolare att få säga "I do" än "ja"
  • Miss Emi

    Vi kommer nog också slå till på den 28 februari i stockholm!

  • Miss Emi

    Någon som tänkt på att det är den 14 februari är på en lördag i år? Är det någon som har tänkt gifta sig på "alla hjärtans dag"?

  • sokkerstruten

    Vad kul att det var så många!

    Vi har
    *bokat lokal, batalat hadpenning!
    *Bokat kyrka
    *bokat fotograf, betalat handpenning!
    *bokat band
    *köpt vigselringen

    Färgtema är än så länge om jag inte hinner ändra mig (igen): Cremevitt, isblått och silver...

    Men nu ligger det lite på is, ska kolla klänningar om någon månad med min syrra...

  • Miss Emi

    Vad mycket du hunnit med Sokkerstruten!

    Är inte alls lika långt kommen i planeringen, allt hänger lite löst fortfarande... Här pågår letande fortfarande...

    Vad ska ni få betala för bandet?

  • sokkerstruten

    Ja vi ligger lite före, men det kan bero på att vi inte bor i sverige just nu... så vi var tvugna att titta och boka festlokalen innan vi flyttade utomlands!och sen hade vi ingen annan lokals om vi gillade så vi slängde dit en handpenning så nu är den vår, på vår dag!

    Kyrkan ville vi boka ett år före då som rekomenderar det eftersom det är en av västsvergies populäraste kyrkor...

    och min kille gillar musik så vi bokade band tidigt oxå.. mest för att det inte skulle bli fullbokade!

    Vigselringen hittade jag efter några veckors letande! hade inte hittat någon jag tyckte om så nu när vi är i usa så hittadej agthe one...så då köpte vi den! :)

    Hm bandet kostar ca 4500 kr spelar i tre timmar med paus emellan...sen kostar det mer beroende om du vill anväda projektor m.m

    ja jag blev lite nojjig när vi bestämde oss vilket datum, om att allt skulle vara fullbokat så jag har väl bokat bokat rätt mycket förtidigt.. men det lugnar nerverna! :)

    Miss Emi skrev 2008-03-30 20:39:51 följande:


    Vad mycket du hunnit med Sokkerstruten!Är inte alls lika långt kommen i planeringen, allt hänger lite löst fortfarande... Här pågår letande fortfarande... Vad ska ni få betala för bandet?
  • JoDee

    Hej! Här är en till btb, 14 feb 2009 smäller det.

    En massa funderingar, jisses vilken oändlig djungel detta bröllopsplanerande är.
    Har verkligen beslutsångest, ang klänningen. Hittat en vacker och "stilren" svart brudklänning. MEN samtidigt är jag lite "busigare" som person. Och jag vill inte att vårt bröllop ska bli en stel tillställning.
    Sååå....med andra ord...Förvirrat!

    Önskar gärna lite bra smakråd från er andra.

    Färgtemat är Svart och vinrött, med minimalt inslag av grönt.

    Budget...!? Är det nåt man kan äta?!
    Det blir billigast möjligast helt enkelt.

    Kram kram Dee

  • umekicki79

    Hej! Vi gifter oss 21/2-09 i Umeå. *LYCKA*
    Vi har:
    *bokat kyrkan
    *bestämt vilka som ska få komma på bröllopet (föräldrar o syskon)
    *köp klänning!!!!
    *bokat frisör
    *bokat make up

    Lycka till med all planering!

  • Sibel

    Vi planerar också bröllop i februari! Har bokat lokal, men inget annat är klart.

  • Zsarah
    Joeline skrev 2008-03-28 23:44:03 följande:
    Kul med fler i samma månad Vi gifter oss februari -09, förhoppningsvis 14:e. Har ni andra redan kunnat boka kyrka? Vi fick inte boka vår kyrka förrän i sommar, för de ska lägga sitt eget program först, och vintern är ju ändå lågsäsong så de tyckte väl att man var ute i VÄL god tid när man ringde ett år i förväg Vi är fortfarande mest i planeringsstadiet. Är ju visserligen "bara" 10 månader kvar, men det känns tidigt att boka catering och frisör och såna saker... däremot ska jag om ett par månader beställa klänning... ska beställa via Lillsessan Brud, och det tar ju ett tag innan klänningen kommer. Borde jag ha mer panik över planeringen tycker ni?
    jag ska också beställa klänning via henne:)
  • Zsarah

    oj skickade för snabbt.

    Vi kommer att gifta oss på alla hjärtans dag.
    Vi har bestämt att det ska vara ett litet bröllop under 30 gäster på middagen men senare på kvällen kommer våra vänner och fortsätter festa med oss.

    Hittills har vi
    bokat kyrka
    bokat lokal (de ordnar mat)
    sett ut klänning men har ännu inte beställt
    bokat fotograf
    lagt in en preliminär bokning till frisör.

    Färgtemat ska vara vinrött och vitt.

Svar på tråden Feb 2009?