Min underbara m2b!
Nu måste jag bara berätta för någon!
Ni som läst tidigare inlägg vet att jag har väntat och längtat på att min kära sambo ska ta steget och fria till mig. Ja, eller fria och fria, vi är redan förlovade. Så det är väl mera en start på vårt bröllopsplanerande jag väntat på.
Jag har väntat genom årsdagar.. genom hela julhelgen.. genom alla hjärtans dag.. men inget.. Men så plötsligt! :-O
Förra lördagen var vi hos några kompisar på fest och kom hem rätt sent, så vi gick och la oss direkt vi kommit hem. På festen hade det pratats en del om förlovning och giftemål eftersom ett par har varit förlovade i 6 år och ett par förlovade sig på alla hjärtans dag.
Så vi fortsatte prata lite runt det och varför killar tycker att det är en såååå svår fråga även om dom redan vet svaret. Vi skojjade lite om att skulle han fria nu så skulle det ju inte bli mycket till överraskning och fortsatte prata om annat. Så säger vi go'natt.. och så fortsätter han berätta hur mycket han älskar mig och att han vill leva resten av sitt liv med mig. Mitt i allt så inser jag vad som händer och blir totalchockad! Så när han till slut avslutar med "vill du gifta dig med mig" så är jag så paff att jag knappt svarar.
Jag har alltid trott att jag skulle tokgrina när han väl frågade (jag är lättrörd) men istället är blev jag alldeles paralyserad. Han var tvungen att fråga en gång till innan jag fick ur mig ett "ja".
Men ska jag vara ärlig så tror jag inte att min chock inte riktigt lagt sig än.. från att ha blivit knäpptyst när jag försökt ta upp ämnet så går han runt och kallar mig sin blivande fru, vill titta på hus och pratar om hur bra det är att han ska på mässa så att vi kan spara lite mer pengar innan nästa sommar (då han bestämt att vi ska gifta oss)!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-25 17:28
Jag tror chocken håller på att släppa.. har suttit klistrad här på bt idag, och ja, känns bara bättre och bättre!