• Hvidbrud

Hur kommer man vidare i planeringen?

Hej,
    Jag och min blivande man ska gifta oss 19 Juli. Kyrkan är bokad, festlokalen har vi hittat, kostym köpt och jag plöjer nätet på klänningar och är snart klar till att beställa.
    Problemet är att alla små detaljer kan vi omöjligt komma överens om. Jag är svensk men min blibande är av annat kulturelt ursprung och med det kommer andra traditioner och andra förväntningar.
    Jag håller på att bli gaaalen. Jag sitter och sliter med inbjudningar, menyer och försöker skapa en bild över hur hela festen kommer att se ut och gå till. Men nej, bara vi försöker prata om det, skär det sig och vi kommer inte vidare.

Jag tycker inte att det är kul att planera bröllop längre. Jag längtar inte alls. Igår sa han, varför säger du inte bara att du inte vill gifta dig? Men det vill jag ju. Blir bara så jäkla trött och ledsen.

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Hur kommer man vidare i planeringen?
  • Tutik och Prasart

Urs det låter ju inte kul att du inte vill planera mer.
    Kan du inte fråga din blivande om hjälp vad han tycker och tänker om hur det ska vara.
    Kan ju var svårt för dig att vet precis hur det ska var med hans seder och bruk.
    Jag tycker att han kan komma med lite tips på hur det hela ska vara.
    Jag kan förstå ditt problem lite att du inte vill mer.
    jag och min sambo är från två olika länder i asien. vi kan inte kulturen jätte väll men vi vill ha med det i bröllopet och dess utom ska vi ha med svensk tradition oxå.

Det ända jag tycker att ni ska göra är att sitta ner och så får du säga hur du vill ha bröllopet och sedan han.
    Sen får ni försöka att enas på vägen.
    Man kan inte få allt men man ska självklart göra det bästa av situatioen.

Så gjorde vi och det funkade.
    Hoppas att det funkar bra och att ni kan enas.

• pallesj

Låter inte kul Själv älskar jag att planera bröllop, men som med allt annat i livet gäller väl lite komprommisande. Har ni funderat på att ta hjälp av en koordinator som kan hjälpa er? Kanske en utomstående kan lyssna på bådas idéer och komma på nåt förslag som båda tycker om.

Svar på tråden Hur kommer man vidare i planeringen?