• Disan

Idag ska jag hämta ringarna!

Äntligen, som jag har väntat känns det som.
    Idag ska jag hämta våra förlovningsringar och min sambo vet inget hihi och sen är det fyra dagar kvar bara tills jag ska fria.
    Herregud det börjar verkligen hända nu, det spritter i hela kroppen.
    Synd att det står datum i ringarna annars hade man kunnat fria redan idag eller imorrn, Lite jobbigt känns det allt att behöva vänta så många dagar haha.
    tack för att ni tog er tid att läsa, jag ville bara skriva av mig lite :D

• Svar på tråden Idag ska jag hämta ringarna!
  • Peters Fridelina

Åh, så spännande!!! Hur känns det? Är du inte nervös? Jag hade varit ett vrak. Min m2b hade märkt på mig direkt att jag hade något i görningen. Hur länge har ni varit ett par? Vill han gifta sig? Jag blir helt pirrig i kroppen fast inte jag ska fria!!!

• Disan

ja vi har vart tillsammans 2 år, träffades via nätet efter 3 års chattande och när vi sen väl träffades så var det som vi kännt varandra hur länge som helst..
    jo jag är sååå nervös fast på ett bra sätt.. Jo han vill gifta sig med mig.. Vi har beställt ringarna ihop och ska bara bestämma ett datum för bröllop sen men ingen av oss har friat än så tänkte att jag får la göra det då..
    han tror att vi ska hämta ringarna på fredag men jag hämtar dom i smyg idag så att jag kan fria på fredag morgon. innan vi hämtar barnen. jag har skrivit på min sida hur jag ska göra
    :D
    ja det är tur att han inte är hemma nu för då hade han fattat med en gång

• Peters Fridelina

Har läst på din sida. Wow, så mysigt planerat. Hur har du kommit på det? Jag hade inte kunnat vänta medan han läste allt i hela tidningen. Jag hade suttit och hoppat på sängen. "Kom igen nu då, kan du inte läsa fortare!!!" Eller nåt...

• Disan

nej jag vet, jag gjorde ett prov igår (han är borta mycke i resor) när jag var ensam hemma och kom oxå på att herregud va jobbigt.. så jag gjorde så att i mitten uppslaget fäste jag allihopa.. på vänster sida 4 st och på höger sida 2 st högst upp och längst ner i mitten frieriet och sen ska jag ha ringarna i asken som jag tar fram när jag ser att han läser den sista

• Disan

hur jag kom på de? hm ja först hade jag tänkt att jag skulle ringa till tidningen här i byn och höra vad de kostar att lägga in en hel vänster/höger sida med mitt frieri.. som dom skriver in så alla kan se men kom på att de blir nog väldigt dyrt så får göra på mitt egna sätt.. blir nog lika bra tror jag

• Peters Fridelina

Det blir säkert bättre. Tänk annars 2 scenarion:
    1. Alla män där ni bor tror de blir friade till.

2. Om du skriver namn så är där säkert någon som
    läser det innan din m2b och ringer och gratulerar.

Nog bäst såhär! Hihi!

• Disan

haha nej jag har smeknamn på honom så han skulle veta att de va han plus att jag håller ringarna.. taskigt iof om de finns nån med samma smeknamn som vänder sig till sin respektive och svarar ja eller nej och hon fattar ingenting haha gud va kul. och tror inte de är så många som ringer på fredag morgon kl 7 och ska gratta.. i så fall hade jag väl fått svara haha
    jo klart det blir bra så här som jag gör nu, börjar grina varje gång jag tar fram dikterna och det som jag har skrivit för de är verkligen mina känslor för honom.

• Peters Fridelina

Ooops! Det är nog bäst att du "läser sönder dem lite" så du inte ulkar och gråter så du inte får fram ett ord. Man vet aldrig, kanske han tror du säger något om att hamstern dött eller nåt.

• Disan

haha öhm jo jag skulle aldrig klara att läsa dom för honom så är nog bättre att han läser dom själv i tidningen så inget blir förstört av mitt bölande.

• Peters Fridelina

Hihi... Kan du inte lägga ut dem här när han har läst dem på fredag. Är så nyfiken!!!

• Disan

jo en del kan jag ju lägga ut fast kanske inte alla haha en del är ju bara för just HONOM från mig
    men en del hitta jag på nätet som jag sen gjorde om lite så de passade mina känslor för honom. dom kan jag lägga ut.

• Peters Fridelina

Åh, så fint. Ja, det är klart. Lite privat får man ju ha.

Efter att ha suttit här på BT ett tag så har man så många
    romantiska idéer på hur man kunde gjort det själv, så man
    nästan önskar man hade det framför sig (frieriet då). Men
    vi har ju bröllopsdagen inpå knuten. Och du är snart också i nästa fas av planerandet!

Undrar vad vi ska ta oss för när vi är gifta. Så mycket tid som bröllop och frieri tar upp i tankar och planeringar så kommer livet kännas tomt sen. Eller?

• Disan

Jo här blir man ju beroende, gick mest in här för att kika lite i början sen har jag vart här varje ledig stund jag har haha
    ja för våran del är det väl så att vi tänkt att skaffa barn och därför börjat planera ör bröllop, min blivande känner att han vill gifta sig först och sen skaffa barn så därför vet jag ju att han kommer säga JA haha så när vi gift oss så börjar nästa projekt för oss så vi har mycket planer på G så tror inte det kommer kännas tomt för oss efter bröllopet men förstår vad du menar, hade kanske vart så för oss oxå om vi inte hade detta andra efteråt. man går ju så upp i alla planer och allt kretsar runt förlovning, bröllopsplaner bröllopsresa osv och sen helt plötligt så ar allt över... vad gör vi nu?? typ

• Disan

när ska ni gifta er? hur förlova ni er?

• Disan

nu har jag hämtat dom och dom är så underbart vackra, bättre än jag ens kunde tänka mig, herrgud nu ska jag bara kunna hålla mig tills på fredag oxå :D

Svar på tråden Idag ska jag hämta ringarna!