• Fredrik och Sabine

Varför lägga ut så mycket pengar.......

...på i mitt tycke helt onödiga prylar....som tex toalettkorgar, caketoppers, presenter till gästerna osv...
    Dessa extra saker kostar ju hur mkt pengar som helst....och har inte alla redan en ansträngd budget?!?
    Bara en undran...

Jag tror att alla gäster är jättenöjda att få komma och vara med om vår stora dag, så de bryr sig nog inte om ifall de får nån present eller så......

Men alla är vi olika

• Svar på tråden Varför lägga ut så mycket pengar.......
  • 2augusti2008

Ja, du ser! Olika: Vi åker inte alls som det ser ut. Åker till Cypern före bröllopet då min mamma fyller 60. Syr klänning (en kompis) av tyg från Thailand där vi var i höstas. 24 meter äkta siden för 1406 kronor! Ringen är jättebillig (nåja allt är relativt; 4000
    Men däremot är vi på en Herrgård och de gör allt. Lägger mao allt på mat och dryck.
    Och hus- det har vi redan...
    Kram

• Peters Fridelina

Precis, vi är på olika platser i livet. Vi vill göra Resan i Vårt Liv, för sen vill vi ha hus och barn. Så vi får passa på nu. Jag kom att tänka på ett ordspråk som min styvmor sa: Vi måste komma ihåg att det inte bara är ett bröllop. Det är ett ÄKTENSKAP också. Bröllopet varar en dag, äktenskapet varar hela livet! (Förhoppningsvis!)

• 2augusti2008

Och i mitt fall, lånen också! Hi, hi

• grabbarna

jag tillhör dom med liten budget emn vissa saker behvöer ju itne bli så dyrt som etx toakorgarna som jag tyckte ä var en toppenide att åka till rusta el öb och handla sakerna kostar itne mycket dessutom har vi stor användning för det som blir över.

sedan är det ju olika vad man tycker är ondödigt jag tycker att det är onödigt med 2000:- för en bukett blommor eller 700:- för en caketopper men alla lägger ju pengarna på det man vill, huvudsaken att man är nöjd och inte gör det för att andra vill

• augustibrud08

Måste bara säga att jag köpte en jättesöt caketopper från Sia och den kostade 79:-. Det var ju ett rätt bra pris tycker jag, har inte ens sett några för 700:-.

• 2augusti2008

Du kan väl lägga ut en bild vetja?!

• KIKKIHOLMBLAD

Vad fasen är en toalettkorg?

• lycklig78
    KIKKIHOLMBLAD skrev 2008-02-25 08:28:16 följande:
    Vad fasen är en toalettkorg?
    Det undrar jag med???

Jag är inte för en massa onödiga grejjer. Lägger hellre pengarna på annat.
  • Synthetic

Det är väl upp till var och en vad de vill lägga pengar på och hur mycket de vill spendera på sitt bröllop, på sina gäster och på sig själva?

• ToU

precis som alla andra så tycker jag också att det verkligen är upp till var och en, och som sagt alla har inte en ansträngd budget, varför skulle alla ha det?! :O Jag la gladeligen ner 300 kr på vår caketopper, eftersom de som bageriet hade var grymt fula, och jag dessutom ville spara den. :) Jag tycker absolut inte att den och presenterna var onödiga, tvärtom väldigt uppskattade, och satte guldkant på vårt bröllop, enligt mig!

• tolonta

Vi kommer ev inte ha caketopper, men däremot favours (små kartong-påsar med litet godis i) till gästerna - mest som en snygg detalj och ett sätt att göra placeringskort på och troligtvis även en toalettkorg (som vi nog ställer i rummet som gränsar till toaletterna, och som man passerar på vägen...)

Detta gör vi för att vi vill det, och vi har råd med det... Vår hela bröllopsbudget betalas till fullo genom 5 månaders sparande. Och vi vill inte heller lägga en massa pengar på onödiga saker, men vad som är onödigt är helt och hållet en individuell fråga... Men min framtida ekonomi kommer inte stå och falla med om jag köper favours eller inte, så jag har väl kanske inte någon ansträngd ekonomi, utan är en av de brudarna som kan välja och vraka ganska fritt vad jag vill ha och inte ha...

Och toalettkorg (där man kan använda överblivna saker själv) är väl ett väldigt ekonomiskt sätt att sätta guldkant på bröllopet. Och favours kan bli jättebilliga, en liten egenvikt kartong/egensydd påse i snyggt papper med litet godis i. Eller hemmagjord tvål, en påse med te, ett glas med namnet påmålat...

• KIKKIHOLMBLAD

jamen VAD är en toalettkorg *nyfiken*

• Miss Blue

Åh jag vill oxå ha, var hittade du den??

augustibrud08 skrev 2008-02-24 22:18:57 följande:
    Måste bara säga att jag köpte en jättesöt caketopper från Sia och den kostade 79:-. Det var ju ett rätt bra pris tycker jag, har inte ens sett några för 700:-.
  • tolonta
    KIKKIHOLMBLAD skrev 2008-02-25 11:07:13 följande:
    jamen VAD är en toalettkorg *nyfiken*
    Det är en korg som står i (eller i närheten av) toaletten, där man har lgat sådant som gästerna eller man själv kan ha nytta av under kvällen. Den kan innehålla vad man vill, men i stil med detta: Huvudvärkstabletter, hårspray, samarin, näsdukar, fläckborttagningsmedel, strympbyxor, nagelfil, näsdukar, öronproppar, plåster, skavsårsplåster, nål och tråd, säkerhetsnålar m.m.

Alltså sådant som kan användas för att lösa små "kriser" som kan uppstå under kvällen...
  • tolonta

Hittade min egen lista, den innehåller även spray-deo, parfym, nagellack, tops, tuggummi, tabletter för fräschare andedräkt, tamponger, bindor, våtservietter, kam, hårvax, ev. litet "bassmink", och hudfärgad leukotape.

Och följande plockades ur en vers som någon skrev i en tidigare tråd:

"Låna det du behöver men lämna resten, och skynda dig sedan tillbaka till festen"

Så det kommer jag skriva på en lapp som fästs på korgen...

Svar på tråden Varför lägga ut så mycket pengar.......