• Saxiquine

Ta egna initiativ?

Nu har jag som nykomling här läst igenom en massa trådar där tjejer - för det verkar främst vara tjejer som hänger här - beklagar sig över att de inte blev uppvaktade på alla hjärtans dag eller att deras årsdag inte blev lyckad osv.

Allt detta för att HAN inte gjort något speciellt.
    Ingenstans nämner de om de själva gjort något.
    Personligen har jag svårt för tjejer som tycker att det är mannens plikt att uppvakta DEM medans de själva inte gör någonting.

I mitt förhållande köper vi båda blommor till varandra då och då och när det närmar sig en årsdag eller något annat vi tycker att vi vill fira pratar vi om det innan.
    T.ex. om vi skall gå ut och äta eller köpa med oss mat hem från favoritrestaurangen och mysa med lite vin framför en bra film i lugn och ro helt för oss själva.

Tjejer ni måste börja kommunicera med era karlar - män är INTE tankeläsare!!!
    Och kanske är det dags att just DU gör något romantiskt för din karl istället för at vänta på att du själv skall bli uppvaktad?

• Svar på tråden Ta egna initiativ?
  • egensinnig

Budskapet är ganska självklart - alla relationer bygger på tvåsamhet - att man ger o tar. Men däremot tycker jag att det var tråkigt framlagt. Jag har svårt för att man generaliserar o gnäller på människor man inte känner.

• dragonesse

Nu är jag visserligen inte en av dem som har skrivit och beklagat mig, men jag är besviken på att min sambo inte hade hittat på någonting till Alla hjärtans dag. Han var visserligen sjuk (fast på förbättringsvägen) så jag kan förstå att det kanske inte blev någonting just den dagen, men uppvaktning behöver ju inte ske på en viss dag heller. Han har haft god tid på sig efteråt att hitta på nåt romantiskt men ingenting.

Vad gjorde då jag? Jo, jag gömde lappar lite varstans i lägenheten där det stod "Jag älskar dig" på, samt köpte hans favoritgodis (flera sorter!) och flera små gulliga presenter som jag gav honom löpande under kvällen. Är det jättemycket begärt att få nåt gulligt tillbaka?

• Saxiquine

Jag menade inte att generalisera och givetvis inte hacka på dem som faktiskt gjorde något eget för sin karl.
    Utan mer på dem som alltid vill få och få utan att själva engagera sig i små saker som gör sin partner glad =)

Inte meningen att låta SÅ negativ.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag hör nog till dem som uppvaktar min m2b väldigt mycket. ÄLskar att skämma bort dem jag älskar... Han är väl som de flesta killar och glömmer bort det men när han väl gör något så gör han det rejällt istället

Vi har från början struntat i alla hjärtans dag och istället siktat in oss på vardagsromantiken..

• postchaffisen

Bra av TS tycker jag. Kan bara hålla med om att alldeles för många klagar på oss män att vi gör för lite. O skulle vi nu göra nått så var de ändå inte tilräckligt bra
    *generaliserar givetvis så alla behöver inte ta åt sig*

• Smilgot

Tycker PRECIS som dig

BRA SKRIVIT

Saxiquine skrev 2008-02-23 17:29:34 följande:
    Nu har jag som nykomling här läst igenom en massa trådar där tjejer - för det verkar främst vara tjejer som hänger här - beklagar sig över att de inte blev uppvaktade på alla hjärtans dag eller att deras årsdag inte blev lyckad osv.Allt detta för att HAN inte gjort något speciellt.Ingenstans nämner de om de själva gjort något.Personligen har jag svårt för tjejer som tycker att det är mannens plikt att uppvakta DEM medans de själva inte gör någonting.I mitt förhållande köper vi båda blommor till varandra då och då och när det närmar sig en årsdag eller något annat vi tycker att vi vill fira pratar vi om det innan.T.ex. om vi skall gå ut och äta eller köpa med oss mat hem från favoritrestaurangen och mysa med lite vin framför en bra film i lugn och ro helt för oss själva.Tjejer ni måste börja kommunicera med era karlar - män är INTE tankeläsare!!!Och kanske är det dags att just DU gör något romantiskt för din karl istället för at vänta på att du själv skall bli uppvaktad?
  • Lilla My

Ja, det är dax att börja inspirera karlarna genom att göra romantiska grejer själva!

Svar på tråden Ta egna initiativ?