• pitesara

    Vi som gifter oss Juni 2009.

    Finns det några fler än vi som har så smått börjat planera?

    Här blir det ett kyrkbröllop förhoppningsvis den 13/6, förövrigt dagen innan jag fyller 30 :)

  • Svar på tråden Vi som gifter oss Juni 2009.
  • bride09

    Jo, visst är det snopet.
    Men vi känner att vi verkligen hittat rätt festlokal, en fin herrgårdsmiljö till ett sjukt bra pris, så skiter det sig med kyrkan, får vi väl göra vigseln på annat sätt, antingen välja annan kyrka, eller ha det utomhus...
    Men det ställer ju till för själva planeringen om inte annat.

  • sveeli

    hejhej! här ytterligare en som ska gifta sig i juni 2009. den 13/6 blir den stora dagen.
    hade först siktat in mig på juli, men festlokalen (som är ett hotell) har högsäsong då så det skulle bli mycket dyrare...
    jag ska gifta mig i sölvesborg, blekinge, o festen blir på Hälleviks Havsbad.
    lokalen är prell-bokad, vi ska bara dubbelkolla alla priser etc, men har ännu inte bokat kyrkan.

    känner lite att man kanske är lite tidigt ute, men det är ju så himla kul att planera! tycker inte ni det?
    om man bokar lokalen o kyrkan redan nu så kan man ju faktiskt slappna av tills efter sommaren, eller har jag fel?

  • jähnke

    Hej får jag hänga på eran tråd här inne. Det var ingen som ville gifta sig i Maj 2009. Och Juni ligger ju närmast

  • Ugglan74

    Här tar jag också å hoppar in.. Vi har nu bestämt oss för att det ska ske i juni nästa år, antingen helgen före eller efter midsommar.
    Vi (eller jag rättare sagt) är otroligt ivrig att komma igång med planerandet men än så länge är det bara detaljer som låter sig planeras än så eftersom vi inte ens bestämt storlek på bröllopet, inte kollat upp lokal osv.

  • Juni2009

    Hejhej!
    Vi ska oxå gifta oss på midsommarsafton.

    Tur det finns flera kyrkor i sverige annars sklle vi ses o försöka vara först/närmaste prästen

    Vi ska ha fest hemma hos oss, ute på trädgården.
    Hoppas bara solen kommer! Mulet eller solen är OK men regn.... tjaa.. ni förstår nog varför regn är inte efterlängd just den dag/kväll!

    vi pratade mycket om hur festen ska vara.
    vi har varit med några bröllop där man gjorde inte mycket för barnen.
    där vi ska satsa på! inte bara själva bröllop!
    Just nu säger vi att vi skulle ordna om liten partytält där barnen an vara, där finns kritor,papper,trolldeg, spel m.m. medan i garage finns sovplats för barnen. i en hörna finns tv o dvdfilmer.

    men hur det blir nästa år vet jag inte, kanske vi komma på bättre lösning....

  • Juni2009

    TYST här??

    Kom tillbaka 2009 brudar!!!!

    Jag vill berätta att jag har precis beställt min ring!
    Sen har vi köpt en partytält inför 60årsfest som vi ska ordna nu till juni så vi kan kolla "läget" hur många folk kan vi bjuda in... lite bra! även ska vi ordna mat så vi får veta hur mycket jobb det blir.

    Lite övning ger färdighet... det brukar man säga så va?

  • Zenobia

    Hej hej, ska troligen gifta mig 6/6 09. Har hunnit med en del men inte spikat nåt ännu med vart vi ska gifta oss eller ha festen. Bara planer på ett ställe än så länge.

  • Ugglan74

    Juni 2009: Kul att du beställt ringen! Hur ser den ut? Jag har kollat runt en massa å hittat några jag är sugen på, vill gärna ha blandat vitt och rött guld.

  • Therii

    blir i juni 2009 här oxå. exakt datum är inte satt än. först vameningen vi skulle gifta os på påskafton 09 men då vi vill ha festern ute hos mina föräldrar i deras hembygda pub och stora maskinhall så måste det ju va varmt :)
    kyrkan ska alltså ombokas då vi redan bokat för påskafton.

  • Bluebride

    hej tjejer, efter ha besökt vår andra bröllopsmässa tillsammans i söndags, så har vi prelbokat datum till vårt bröllop 27 juni. På mässan hade de tävlingar, en från en bröllopskoordinator, där man vann en fri konsultation värde 3500:- och tänka sig, jag vann!!!!!!!!

    Klänningen och alla tillbehör (utom smycken och underkjol) är klara för min del, har ett inställt bröllop bakom mig. Bara jag inte blir gravid så vi måste skjuta fram det. Har försökt så länge nu, men det vill inte ta sig alls.

    Killens och bestmans kläder har jag sett billiga, nu gäller det att skaka fram lite pengar så vi kan få hem det också. Sen har min m2b ett eget problem, bli av med magen.

  • kär student

    Hej! blir 6 juni 2009 för oss. Vi skulle egentligen gift oss i december i år, men jag tar socionomexamen i den vevan och har nog fullt upp med att söka jobb. Så nu när vi skjutit fram bröllopet ett halvår har vi hunnit planera lite, kyrka och lokal är bokad på landet utanför Norrköping, vi ska bjuda cirkus 40 personer. tärna, toasmaster bestämt och så har jag självklart börjat snegla på klänning, ring och bröllopsresa. kan vara härligt att drömma sig bort lite...

  • maramis

    Hej där på er alla 2009-brudar..

    Hur stort blir ert bröllop och vilken budget hade ni tänkt er?
    Vi räknar med att bjuda ca 110 personer men vill hålla nere budgeten, utan att för den sakens skull behöva strunta i saker!!
    Knöligt....ja kanske lite=)
    Färgtema?

  • Liljjan

    Ny på tråden.. ny på sidan :)
    Planerar ett hemligt bröllop Juni 2008.
    Min sambo och jag har vart förlovade i fem år snart och nu känner vi båda att det är dags! *Leeer*
    Efter våra killar kom till världen och vi köpt hus känns det som att det vore bäst att vara gifta allt är ju så mkt enklare då men självklart gifter vi oss också av andra orsaker.. som tillexempel att vi älskar varandra och vill leva tillsammans nu och för alltid!!

    Juni 2008 beräknas det bli av om allting går som det ska.
    Jag planerar att fria "på nytt" den 25 Juli i år *fniss*
    Sedan efter det börjar all planering på riktigt..

    Lycka Till alla andra också! Kramar Lina

Svar på tråden Vi som gifter oss Juni 2009.