• hungran79

bröllposnatten...

Är det någon som funderar på att ha sin bröllopsnatt hemma? Vi har 3 små barn som inte ska vara hemma under natten så varför inte vara hemma. Tänkte be att någon fixar mysnivån innan vi kommer hem, fin bäddning, ljus, rosblad, lite godsaker i kylen mm.

Vad tycker någon om detta?
    Låter det som en bra idé.

• Svar på tråden bröllposnatten...
  • Champis_Sanna

Vi kommer sova hemma på bröllopsnatten. Vi måste fixa med lokalen morgonen efter och får ändå inte njuta i hotellsängen så vi tar igen det en annan dag

• hungran79

har man barn tillsammans så är det ju ingen nyhet om hur det går till på bröllopsnatten...*flinar*

• Paeonia

Ska kanske tillägga också att vi kommer utnyttja hotellet mer än bara rummet några timmar. Vi checkar in ca 18:00 och äter vår bröllopsmiddag med barnen i restaurangen och badar i deras inomhus pool efter det.

• pallesj

Ja visst kan det vara mysigt med katter, hmmm men inte i en liten liten lägenhet överfull med möbler hi hi Sen är de min m2b:s allt så de hade fått mer mys och gos än jag på bröllopsnatten är ju så ändå nu

hungran79 skrev 2008-02-22 15:24:50 följande:
    pallesjvi har tre katter. Min M2B har inte bestämt sig ännu, han vill kunna ringa på roomservice och få det han vill ha under natten eller vad det nu blir =o). Jag känner bara att det blir stressigt dagen efter, man måste checka ut en viss tid och sedan kanske man inte orkar med en bröllopsnatt. Jag vill sattsa på en bröllopsresa istället.
  • Blondie77

vi ska också sova på hemma på bröllopsnatten! Iofs blir det första natten i det hus vi bygger ihop så det blir lite speciellt ...men vem vill lägga flera tusen på en hotellnatt man knappt hinner kunna njuta av innan det är dags att lämna rummet, vi vill inte åka tidigare från festen för att "utnyttja" ett dyrt rum :)

Jag tänkte piffa i ordning lite med fina blommor, köpa lyxiga sängkläder och ställa in ett minikylskåp alt kylväska med lite skumpa och snittar och annat gott i så vi inte behöver kliva upp och fixa med mat. Sedan ska vi inte öppna presenter på festen utan det sker till sängs när vi vaknar...ska bli mysigt att öppna paket och prata om allt som hände dagen innan, tror inte man hinner prata så mycket om det mellan alla tal, skålar och lyckoönskningar :)

Lycka till, hoppas ni får mysigt där hemma :)

• trassel

Vi ska också sova hemma, vår son kommer vara hos hans farmor och farfar och de kommer fixa lägenheten för oss så det blir romantiskt till tusen =) Bara en extra kostnad för oss att bo på hotell, vi åker ju ändå till Paris dagen efter 10.40.

• tågjäntan

Jag har alltid drömt om att min man skulle bära mig över tröskeln till vårt gemensamma hem den dag vi gifte oss. Och det gjorde vi. Även om min man sa utanför dörren typ: "Jag kommer inte orka bära dig till sängen".
    För oss blev det ändå speciellt eftersom vi valde att vänta med att dela säng och flytta ihop tills vi gifte oss.
    Jag tror absolut att det kan bli mysigt. Billigare blir det definitivt .

• Kireina

Vi ska med sova hemma.
    Ska inte sova tillsammans sista natten innan bröllopet heller, så min tärna kommer fixa i ordning vår lägenhet lite och göra den romantisk...

Vi åker ändå på bröllopsresa några dagar senare, så då sover vi på hotell i en hel vecka.

Vi kände med att man ville kunna ta allt i sin egen takt dagen efter. Inte känna att man ska stressa iväg och checka ut, för att ändå åka hem.

• FruGrahn

vi har barnen hemma med farmor och farfar. Var de borta skulle vi oxå vara hemma! Då kan man riktigt koppla av och bara njuta av varandra, och när man väl somnar så sover man skönt!!

• misstrixie

Verkar som om det är många som väljer bort hotell på bröllopsnatten (förståeligt). Tänk, när våra barn och barnbarn ska gifta sig sen så kanske det är en utdöd tradition... Man vet aldrig.

• matildaochniklas

Vi ska också sova hemma! Vi fixar det lite mysigt
    Såå skönt att vakna upp hemma dagen efter, vi kommer att ha någon härlig frukost förberedd.

• Nelcon

vi har ett par kompisar som gjorde så att dom skulle sova hemma på natten. Då hade vi kompisar varit där och busat lite... vatten muggar i hela hallen, knäckebröd i sängen, glad pack på toan mm. vi tyckte det var jätte kul, men kanske inte bruden. Brudgummen hade lite att stå i kan man tänka..

• matildaochniklas

Fy vad hemskt!!!! Min m2b ska fixa myset innan så det är nog ingen risk att det blir så. Men jag tror inte att någon avvåra kompisar skulle göra det heller, eftersom vi är först med att gifta oss så skulle dom få igen ordentligt!!!

Nelcon skrev 2008-02-27 20:11:39 följande:
    vi har ett par kompisar som gjorde så att dom skulle sova hemma på natten. Då hade vi kompisar varit där och busat lite... vatten muggar i hela hallen, knäckebröd i sängen, glad pack på toan mm. vi tyckte det var jätte kul, men kanske inte bruden. Brudgummen hade lite att stå i kan man tänka..
  • DetOrdnarSig

Men vad hemskt! Varför gör man så mot människor man kallar sina vänner? Min mamma frågade faktiskt häromdagen om några kompisar hade nycklar just på grund av att någon kunde "skämta". Men jag hade aldrig hört talas om att folk gör så så jag trodde att det var någon "tradition" som dött ut.
  • Nelcon
    DetOrdnarSig skrev 2008-02-27 20:44:16 följande:
    Men vad hemskt! Varför gör man så mot människor man kallar sina vänner? Min mamma frågade faktiskt häromdagen om några kompisar hade nycklar just på grund av att någon kunde "skämta". Men jag hade aldrig hört talas om att folk gör så så jag trodde att det var någon "tradition" som dött ut.
    Ja, det kanske har gjort det men det är ju 11 år sedan så det är ju rätt länge sedan. Dom var faktist inte så arga. Det är sådana traditoner man helt enkelt får ta. Men vi har faktiskt skrattat rätt mycket åt detta efteråt.. och vi är fortfarande dom bästa vännerna!! Ja, vi kanske får vara beredda på att få oss en skopa eftersom vi både gör det hemligt och utan deras vetskap. Inte ens en svensexa/möhippa får dom göra innan, så det blir väll en fruhippa/och vad det nu kan kallas när man redan har gift sig.
    Vi får helt enkelt se.. haha
    Hur det än blir så är det ett minne för livet. Som jag tror man både skrattar och ler åt senare.
  • lillasmilla

Vi ska sova hemma.
    FIxar lite fint, med nya lakan och gott i kylen... =)
    Kände att vi inte ville betala för en natt på hotell och få sämre standard än hemma! Vi har nämligen bubbelbadkar för två i badrummet, och då vi bor på landet, kan vi leka nakna i hela huset, hela natten utan att någon ser oss!
    Fast, för min del... Blir det nog att mannen (ja! han är ju det då!) får hjälpa mig av med klänningen, få en godnattpuss och sedan sova sova sova! Hihi! Vildare lekar får det bli en annan dag. =)

Svar på tråden bröllposnatten...