• EmmyKarnerud

Formulering för betalning av logi

Hej!
    Vi kommer att ha ett bröllop i "dagarna tre". Det är många av våra gäster som reser från olika håll i landet och vi vill att alla som vill ska kunna sova över, så vi har ordnat boende på en lägergård (där vi också har vigseln och festen).
    Det kostar ju en del och vi har tänkt att alla ska betala 200 kr. Någon som har någon bra formulering som kan skriva på inbjudan?
    Typ: "Vänligen sätt in 200 kr på konto nr XXX för fest och boende"
    Funkar det?

• Svar på tråden Formulering för betalning av logi
  • Nessan

Vill du verkligen skriva "för fest och boende"? Om jag fick ett inbjudningskort med den formulering skulle jag undra varför jag som inbjuden gäst skulle betala för festen.
    Eller är det tänkt att det skall vara som kuvertavgift (för mat o dyl) också? Eller är de 200/person bara själva övernattningskostnaden. Det hör annars till god ton att avsäga sig presenter om man tar betalt för festen (kuvrtavgift).

Är det bara boendet, alltså att varje sängplats kostar 200 kr skulle jag nog skriva (i ett infoblad, inte på själva inbjudan)
    "Alla gäster som så önskar erbjuds övernattning till självkostnadspris på XXXgården. All bokning och betalning av dessa övernattningsplatser sker genom XXX." (Ange namn och nummer till vaärdpar/föräldrar eller annan, alt. kontonumret om det känns bättre...)

• EmmyKarnerud

Well, det är ju för boende vi tar betalt (det är ett bidrag till boende, täcker inte hela kostnaden, men det räcker för oss)... Så man kanske bara ska skriva så mer som du skrev, "bidrag till övernattning på Runntången sätts in på kontonummer XXX, 200 kr"
    (vi har inget värdpar, inte klart än i alla fall)

Svar på tråden Formulering för betalning av logi