• Lithos

timpris personal

Hej!
    Jag har fått en prisuppgift på 175:-/timmen för personal till bröllopsfesten, och i mailet stod det: 175:-/timmen inkl.moms och sos.avgifter.
    Jag har mailat tillbaka men inte fått något svar på om det är 175 som gäller eller 175 plus moms och sos.avg.
    Vad tror ni?
    Jag tycker det låter så billigt eftersom ett annat ställe tog 250:-/timmen + moms.

Vad ligger momsen på, nån som vet?

• Svar på tråden timpris personal
  • Tooticki

inkl = inklusive, alltså är det medräknat i priset.

• Lithos

Jag hoppas formuleringen i mailet stämmer, för jag vet ju vad inkl. betyder men... skillnaden i pris gjorde att jag blev misstänksam.

• Saxiquine

tyckte det lät misstänkt billigt, så det kanske är exklusive?

• Cissit

Vi skulle få betala 170 kr/personal i timmen inkl allt. Men då är det på en liten ort...

• Lithos

Har kollat nu, priset var 175 kr i timmen inkl moms, så jag känner mig nöjd!

• GME76   080802

Vi betalar 150:-/h genom vår cateringfirma. Då är det inkl allt. Väldigt bra pris.

• ljuva maj

Vi betalar 85.- timmen, men vi tar serveringspersonal från ett gymnasium i närheten (de har en övervakande lärare med sig, där min sambo jobbar. Vi tar även maten därifrån det kostar ca 160.-/pers. Så jag antar att priserna kan skilja en hel del.

• Miss Blue

Vi kommer få betala 150kr/h inkl allt

• anna 2008

150 kr/tim är ruskigt billigt från en firma, särskilt om det handlar om jobb på en helgkväll! 150 kr inkl. allt innebär 120 kr/tim efter moms och 96 kr/tim efter arbetsgivaravgifter, och alltså blir lönen före skatt bara 96 kr/tim för den som ska jobba (en helgkväll?) och det förutsätter att företaget inte tar ut någon som helst egen vinst plus att den som jobbar varken får semesterersättning eller andra lönetillägg. Handlar det om personer från en skola är det väl en sak eftersom de då får ett bröllop att träna sitt jobb på, men handlar det om vanliga anställda kan nog tyvärr ifrågasättas om allt sköts som det ska med skatter och avgifter.

Svar på tråden timpris personal