• Maanbe

Morgongåva till min blivande man??

Jag vill ge något till min blivande man i morgongåva men jag vet inte vad. Jag vill inte ge en secret box som många har föreslagit till andra, det är inte min grej riktigt..
    Vad skulle man kunna hitta på annars?

• Svar på tråden Morgongåva till min blivande man??
  • jizz

Jag kommer ge min älskling ett wii Eller en cykel....
    Är lite trött på det vanliga så som klockor och smycken m.m...
    Känns som man köpt sånnt innan...

• valkyriana

Vilken underbar present! Får man fråga vart du köpte den?

asaonthehill skrev 2008-02-21 14:56:50 följande:
    jag ger min blivande en "gungsoffa" (som en gungstol för två) med våra namn och bröllopsdatum målat på ryggen. Som en symbol för att vi ska sitta tillsammans och gunga på vår veranda och bli gamla ihop!
  • Sibbis

Min blivande kommer att få en upplevelse... Hans stora dröm i livet är att köra formula1, så han får en sån dag. Inget som består, så helt fel traditionellt, å andra sidan finns ingen tradition att mannen ens ska ha nåt :P

• Powerpuffgirl

oooh!!! vilken smart idé!!

Det ska jag skriva ner omedelbums på min förslagslista! =)

//Petra

Disan skrev 2008-02-21 17:48:38 följande:
    jag är inte heller mycke för secret box så jag ska ge min blivande ett set med vinare.. egna etiketter på som ska öppnas under vårt första år.. typ öppnas första nyår som man och fru.. öppnas på förlovningsdagen osv. 4 viner och 2 chapagner.. champagnerna ska de stå öppnas på 1årig bröllopsdag och den andre ska de stå öppnas på din 40 årsdag.. vilket är om tre år.. så den ligger utanför vårt första år och den får han för sig själv haha
  • EmmaCaroline
    asaonthehill skrev 2008-02-21 14:56:50 följande:
    jag ger min blivande en "gungsoffa" (som en gungstol för två) med våra namn och bröllopsdatum målat på ryggen. Som en symbol för att vi ska sitta tillsammans och gunga på vår veranda och bli gamla ihop!
    Jag tyckte att det här var den vackraste presenten av alla förslag. Så romantiskt...Jag vill oxå veta var du köpt den.
  • Disan

ja tyckte jag med haha självklart skriver man ju själv vad som passar in att använda de till men de va lite förslag bara.

Powerpuffgirl skrev 2008-02-21 18:26:57 följande:
    oooh!!! vilken smart idé!! Det ska jag skriva ner omedelbums på min förslagslista! =)//Petra
  • asaonthehill

Jag har beställt min hos Slott & Koja i Mora, Telefon: +46(0)250-945 20, E-post: sylvia.jansson@glocalnet.net

De verkar inte ha någon hemsida, men om ni ringer dit så kanske hon kan ge er namnet på soff-leverantören, så kan ni kolla upp om de säljer till någon i era hemtrakter. Jag vet att den finns i vitt och svart, och jag står på väntelista för att få köpa en. Texten ska jag måla själv, gillar att pyssla lite.
    Här hittade jag en bild oxå, www.guldkantpalivet.blogspot.com
    Den är väldigt enkel och stilren i designen, och dessutom jätteskön att sitta i....

Jag känner inga av dessa som säljer soffan, så jag vill inte bli anmäld nu, talar bara om vad jag vet!

• Pingi

Jag funderar på att ge min blivande en stärna eller ett körkortspaket för mortorcykel vilket det blir beror helt på hur mycket jag hinner spara ihop tills dess.

• Disan

jo jag var oxå inne på formel1 men såg sen att man har en självrisk på upp till 30 000kr att betala om man råkar förstöra nåt.. kan bli riktigt dyrt och dom pengarna har inte vi för just de hehe så kolla upp det finstilta så ni inte får en överraskning oväntat sen

Sibbis skrev 2008-02-21 18:24:13 följande:
    Min blivande kommer att få en upplevelse... Hans stora dröm i livet är att köra formula1, så han får en sån dag. Inget som består, så helt fel traditionellt, å andra sidan finns ingen tradition att mannen ens ska ha nåt :P
  • Peters Fridelina

Jag hittade inte bilden på gungsoffan. Men hur mycket får du betala för den och hur lång tid i förväg ska man beställa?

asaonthehill skrev 2008-02-21 19:53:09 följande:
    Jag har beställt min hos Slott & Koja i Mora, Telefon: +46(0)250-945 20, E-post: sylvia.jansson@glocalnet.net De verkar inte ha någon hemsida, men om ni ringer dit så kanske hon kan ge er namnet på soff-leverantören,
  • asaonthehill

prova att googla på bilder och gungsoffa, så kommer det upp några träffar på bloggen "guldkantpålivet", en av bilderna är ett collage av flera, soffan syns på en av dem.
    Jag beställde den för två veckor sedan och får vänta tills i maj. Hon har slut på sina, men det måste ju finnas andra återförsäljare av den, och de kanske har hemma på lager? Jag betalar ca 1900:- för den, vilket jag tycker är superbilligt för en så fin möbel!

• valkyriana

Den är ju helt underbar!

Tack för ett riktigt bra tips!

• Peters Fridelina

Verkligen ett mysigt tips! Tack så mycket!

Jag vet att någon skrev något om en bok i höstas som jag tänkte köpa, men jag minns inte vad det var för en bok. Jag vet att jag inte är till mycket hjälp, men det var en söt bok man kunde fylla i själv tror jag.

Svar på tråden Morgongåva till min blivande man??