• nellie78

Vad ska jag säga?

Jag ska fria på skottdagen och har nog snart allt klart för hur det ska gå tillväga förutom på en punkt! Vad ska jag säga när det kommer till själva frågan? Vi är redan förlovade och jag vet till 100% att han vill gifta sig med mig så det känns ju lite fånigt att fråga "vill du gifta dig med mig?".
    Det jag egentligen vill med hela "frieriet" (som man ju egentligen inte kan kalla det när vi är förlovade) är att vi tar tag i det hela och sätter ett datum detta året för bröllop eftersom vi har varit förlovade i över 4 år nu. Men jag vill formulera det på ett bra och gärna åtminstone en smula romantiskt sätt..så vad säger jag?

• Svar på tråden Vad ska jag säga?
  • Tooticki

Älskade xxx, du är min stora kärlek, min glädje och min stöttepelare. Jag vill ge dig allt och leva resten av mitt liv med dig. Det största beviset på kärlek är för mig äktenskapet, så jag undrar om du är redo att sätta ett datum för när du ska bli min äkta make?

• nyfiken journalist

Hej modiga tjejer!

Jag söker just nån av er! Jag jobbar som journalist på P3 och vill uppmärksamma att det är skottår i år. Jag vill träffa någon (i 20-30 årsåldern) som har tänkt att fria på skottdan ... Om förberedelse (ringar, middag) hur ni har tänkt att göra det osv ...

Jag jobbar i Göteborg, men kan tänka mig att åka en liten bit (så det hade varit bra om du bor någonstans i västsverige)... Och självklart kommer det inte att sändas så att din kille hinner höra det innan du har gjort det ...

Vad sägs??? Skulle vara superkul om någon av er vill ställa upp:)

mejla mig på samira.othman@sr.se så hör jag av mig! Å lycka till!

Svar på tråden Vad ska jag säga?