• SpringPinkBride

hur!?

hur i helsike får man sin m2b att börja hjälpa till?
    han tar allt med ro trots att bröllopet nu står runt hörnet!
    jag river mitt hår. jag vet att han tror att jag gör allt bättre och han är rädd att vara i vägen med nu när jag har planerat bordsplaceringen i flera dar och försökt fått det att gå ihop så kommer han och säger att "den personen tar med sig ett sällskap" vilket gör allt hellt anorlunda.
    vill att han ska förstå att det här är viktigt.
    tacksam för svar :)

(ursäkta stavfel)

• Svar på tråden hur!?
  • MajoJonas

Min blivande tyckte att jag var ute i alldeles för god tid och därför var han inte så intresserad av att hjälpa till, men sen så gjorde jag så att jag gjorde upp en lista på det som faktiskt måste fixas och jag delade ut uppgifter som han skulle göra. Lite för att ge honom ansvar också och så förklarade jag att jag ville att han skulle vara delaktig så han inte ska komma och säga att han inte tycker om det i sista stund. Så gjorde jag och det hjälpte!

• fiapalle

Min blivande var precis som "MajoJonas" skriver. Han tyckte att det var så god tid. Men när vi började göra inbjudningskorten så var den han som var mest intresserad, gör som majojonas skriver ge honom lite småuppgifter så att han känner att det han bidrar med faktikst är viktigt samt gör dig väldigt glad. lycka till & kram från en som förstår precis vad du menar..

• stinakina

Min M2B har varit lite sval då det gäller all planering, iofs har han haft en hektiskt vinter (han har varit med i en revy ) men nu så har han satt fart, han sköter allt papper, dvs utskrifter till festprogram osv, igår satt han och vek alla pärmarna till festprogammen. och vi har bestämt oss för att avbryta bröllopsvalsen med en annan låt, och detta är han väldigt pigg på, han tränar steg som en galning....

Han ser fram emot att åka och prova kläder...så vänta du och bida din tid, ge honom små saker att göra och innan du vet ordet av tar han över helt

• KIKKIHOLMBLAD

Jag delegerar vissa specifika saker till honom som jag vet han kan tycka verka lite mer intressant än färgtema och så. Det har funkat jätte bra.

• postchaffisen

Kan ju kommentera detta som kille då:
    Ni tjejer har ofta en bild i huvudet ända sen ni var små gryn (eller kanske något senare) över hur ert bröllop ska vara. Vi killar börjar avsevärt senare.
    Finns mkt mer ateraljer o tillbehör o "måsten" för brudar än för killar. Det är håruppsättningar o div annat som oftast inte intresserar oss ett skvatt. Det kan göra oss jätteointresserade.

Jag har försökt involvera mig i vårt så gott jag kan, men inte alltid ni tjejer låter oss involveras heller (omedvetet). Jag o min blivande är iofs rätt överrens om det mesta så mkt löser sig på den vägen. Kommer hon sen med förslag där jag säger totalt nej så skippar vi den saken, är jag mer tveksam o hon gärna vill ha det så kör vi på o vice versa.

Detta är ju inte 1a tråden bruden beklagar sig o troligen inte den siste, men det är bara inse att bakgrundsplaneringen i huvudet är åratal efter för oss män o vi har plötsligt en massa intryck som skall "behandlas"

Svar på tråden hur!?