• Miisen

Besviken på vår två-årsdag

Jag och min underbara pojkvän firade vår två-årsdag i helgen, och han hade lovat att han skulle planera och fixa allt. Jag hade inte så höga förväntningar, han har t.ex. nästan inga pengar just nu, men han brukar vara romantisk och kreativ så jag tänkte att något trevligt kommer han nog på.
    Jag sov hos honom på natten (vi bor fortfarande hemma) och på morgonen tillkännagav han sina planer. Vi skulle äta frukost framför teven och se på en anime-serie, och sedan skulle vi gå en promenad till ett utkikstorn vi brukar gå till ibland. Sedan sa han lite vagt att vi kanske kunde köpa godis och se på film på kvällen.
    Det var allt som hände på hela dagen! Det var en mysig dag, men helt vanlig, vi gjorde det vi brukar på helgen. Jag hade hoppats på något speciellt, kanske frukost på sängen, en liten dikt eller sång (han är duktig på att spela gitarr), hitta på något vi inte gjort förut eller vad som helst.
    Jag är dålig på att hålla mina känslor inom mig, så han såg ju att jag var besviken och frågade vad det var. Och jag kunde inte låta bli att säga vad jag kände, även om det kändes fel att klaga. Jag tyckte att det verkade som att han inte hade ansträngt sig, men han tog illa vid sig och tyckte att han hade planerat. Det slutade med att jag grät och han var sur, men sen kramades vi och det var inte så mycket mer med det.

Det känns bara så tråkigt att vår speciella dag blev så väldigt vanlig. Om jag hade vetat om det här innan hade jag ju hellre planerat den själv eller tillsammans med honom. Nu känner jag ine riktigt för att planera en överraskningsdag på ett tag, och jag tror inte att han kommer att komma på tanken heller.

• Svar på tråden Besviken på vår två-årsdag
  • Miisen

Tack för alla kloka svar Jag lovar att jag inte ska hänga upp mig på det här, vi har ju trots allt resten av livet på oss att få till en lyckad årsdag

• Nalle Puh 40

Tycker faktisks att kärleken är det viktigast och inte var och hur man visar det men visst gillar alla tjejer rosor, eller hur?

• gustafmatilda

Nalle Puh 40 skrev 2008-02-19 07:10:39 följande:

Tycker faktisks att kärleken är det viktigast och inte var och hur man visar det men visst gillar alla tjejer rosor, eller hur?
    Faktiskt inte, tycker att rosor är duktigt överskattade. Fina blommor, javisst, men knappast de finaste ;)
  • snippy 19juli

tänk inte på det! det finns viktigare saker i livet=) jag e säker på att han älskar dig till max=) alla e olicka;) kram

• Smilgot

Shame on you

Miisen skrev 2008-02-18 22:31:42 följande:
    Jag och min underbara pojkvän firade vår två-årsdag i helgen, och han hade lovat att han skulle planera och fixa allt. Jag hade inte så höga förväntningar, han har t.ex. nästan inga pengar just nu, men han brukar vara romantisk och kreativ så jag tänkte att något trevligt kommer han nog på.Jag sov hos honom på natten (vi bor fortfarande hemma) och på morgonen tillkännagav han sina planer. Vi skulle äta frukost framför teven och se på en anime-serie, och sedan skulle vi gå en promenad till ett utkikstorn vi brukar gå till ibland. Sedan sa han lite vagt att vi kanske kunde köpa godis och se på film på kvällen.Det var allt som hände på hela dagen! Det var en mysig dag, men helt vanlig, vi gjorde det vi brukar på helgen. Jag hade hoppats på något speciellt, kanske frukost på sängen, en liten dikt eller sång (han är duktig på att spela gitarr), hitta på något vi inte gjort förut eller vad som helst.Jag är dålig på att hålla mina känslor inom mig, så han såg ju att jag var besviken och frågade vad det var. Och jag kunde inte låta bli att säga vad jag kände, även om det kändes fel att klaga. Jag tyckte att det verkade som att han inte hade ansträngt sig, men han tog illa vid sig och tyckte att han hade planerat. Det slutade med att jag grät och han var sur, men sen kramades vi och det var inte så mycket mer med det.Det känns bara så tråkigt att vår speciella dag blev så väldigt vanlig. Om jag hade vetat om det här innan hade jag ju hellre planerat den själv eller tillsammans med honom. Nu känner jag ine riktigt för att planera en överraskningsdag på ett tag, och jag tror inte att han kommer att komma på tanken heller.
  • Miisen

Varför?

Smilgot skrev 2008-02-24 13:16:38 följande:
    Shame on you
  • MrsJönsson

Giver Smilgot ret.
    Kan han ikke også forvente noget af dig? Eller skal du bare tage og tage? Der skal to til for at gøre det romantisk.
    och er det ikke lige meget med årsdage?

min kæreste og jeg giver hinanden et ekstra kys på vores årsdag, men så husker vi hinanden alle de andre dage i året, og overrasker hinanden i hverdagen.

Hvorfor gør du ikke noget selv? istedet for at forvente at han skal gøre det hele i forholdet?

• CecLiw

Kanske det är dags att vi tjejer kommer ut ur Starlet-bubblan?

• Smilgot
    Miisen skrev 2008-02-24 21:40:13 följande:
    Varför?
    Ja läs ditt inlägg igen så förstår du nog varför jag skrev det
  • gustafmatilda

Som Miisen skrev i tidigare inlägg ville hennes pojkvän planera det hela och därför gjorde inte hon det.

Vissa gånger är det jag som planerar för min karl, andra gånger är det han som fixar med den biten. Självklart ska man inte förvänta sig att ens partner jämt ska vara den som överraskar, det är mycket riktigt ett ansvar som faller på båda parter. MEN om nu Miisens pojkvän, som i detta fallet, ville planera det hela själv så är det ju inget fel i det? Eller hur?

Sen kan jag tycka - som jag skrev i tidigare inlägg - att man inte ska fundera på mycket på vad den andra personen kan tänkas hitta på, med risk att bli besviken. För en myskväll hemma betyder formodligen jättemycket för Miisens pojkvän. Det gör det för mig och min karl.

• Miisen

Precis som Gustafmatilda skriver så hade han sagt att han skulle planera allt. Jag planerar saker andra gånger, te.x. överraskade jag honom på alla hjärtans dag. (Precis som jag gjorde för två år sedan vilket ledde till att vi blev tillsammans).
    Och vårt förhållande är jättefint och romantiskt i vanliga fall, underbart för det mesta. Jag hade bara väntat mig att något litet speciellt skulle hända på årsdagen. Inte att bli dränkt i rosor och bjuden på weekend till Paris eller något, som vissa tycks tro, bara något litet vad-som-helst som inte var vardag. Och när det bara blev en vanlig, mysig dag blev jag lite besviken. Inte mer med det. Men det är överspelat nu och vi har ju många fler dagar framför oss som kan bli fina och romantiska.

Svar på tråden Besviken på vår två-årsdag