• 2augusti2008

Vad kostar en bar?

Hej alla blivande och klara!
    Har någon haft, eller skall någon ha fri bar?
    Vad kan det kosta? Vi är 80 stycken.
    Någon som vet eller vågar gissa?

Mvh Jenny

• Svar på tråden Vad kostar en bar?
  • Originalrosen

Fri bar kostade oss cirka 200 kronor per person på stället där vi var. Prata med stället ni ska vara på och vad deras erfarenhet är. Om ni vill hålla koll på att det inte trillar iväg kan ni antingen ge ut drinkbiljette (t ex två per person) eller sätta ett tak i baren vad det får kosta.

• Fröken Figo

Inköp från utlandet (stället tillåter oss att ta med egen dricka alltså) och för 100 personer räknar vi med ungefär 10 000:-

Sen kanske det blir lite mer med tanke på att läsk, bär och citronskivor och socker och alla andra tillbehör också kostar lite. Men runt 10 000:-

• Balinda

Fröken Figo skrev 2008-03-06 21:27:50 följande:

Inköp från utlandet (stället tillåter oss att ta med egen dricka alltså) och för 100 personer räknar vi med ungefär 10 000:-Sen kanske det blir lite mer med tanke på att läsk, bär och citronskivor och socker och alla andra tillbehör också kostar lite. Men runt 10 000:-
    så dyrt blir det inte om ni handlar i Tyskland. vi var 92 gäster bjöd på allt med fri bar, vi handlade för 5000 i Tyskland. vi hade massor över och nästa alla 92 drack och drack mycket.
    tänkte bara så att ni inte handlar alldelses för mycket det e lätt att göra det. :)
  • mazaba

Hur mycket av varje inhandla ni då vore kul att få veta på ett ungefär såman inte handlar allt för mycket, kostar ju trots allt lite....

Balinda skrev 2008-03-06 21:42:32 följande:
    Fröken Figo skrev 2008-03-06 21:27:50 följande:
    så dyrt blir det inte om ni handlar i Tyskland. vi var 92 gäster bjöd på allt med fri bar, vi handlade för 5000 i Tyskland. vi hade massor över och nästa alla 92 drack och drack mycket. tänkte bara så att ni inte handlar alldelses för mycket det e lätt att göra det. :)
  • Fru Annika Lind

Vi hade fribar, vi handlade in alla dryckesvaror i Tyskland för 3000 kr, men fortsatt än idag, 6 månder senare har vi minst hälften kvar

• soda30

9000 kr gick det i vin, öl, cider, whiskey och likör. Spriten handlades sepatat o jag vet inte exakt vad det kostade, men runt 4000 spänn kanske.... Ca 10 liter gick! Och det var mkt mer än vad jag hade tänkt.
    I det är även dryck till maten, välkomstdrink o avec inräknat.
    Vi var ca 75 pers. (o party till 5 på morgonen!)

• Balinda
    mazaba skrev 2008-03-07 07:37:22 följande:
    Hur mycket av varje inhandla ni då vore kul att få veta på ett ungefär såman inte handlar allt för mycket, kostar ju trots allt lite....
    ah ska se om jag minns

12st 3 l tetra rött vin 720:- penfolds ( blev framröstad till bästa lådvin sommaren 2007 , konstar över 200 på systemet här 60 för 3 l)
    7st 3 l tetra vitt vin 420:- Oude Kaap
    14 flaskor moussernade vin 700:- Henkell Trocken
    10 l rom 500:- Captain Morgan
    10 l vodka 450:- nåt ryskt namn
    5 l gin 200:- minns ej
    14 pattor öl 840:- Calles
    3 l whiskey 240:- Grants
    3 l kaffelikör 160:- nått liknaden Baileys

allt detta gick på 5000:- ink resa från Uppsala.

Vi handlade öl och vin på Calles men allt stakt sprit på Aldi då det e mycket billgare där.
    Detta räckte till 92 personer varav kanske 80 festade fram till 6 på morgonen. vi hade kanske 1/3 kvar.
  • mazaba

Balinda!

Tack ska jag titta o se över det vi har tänkt oss.
    Vi åker från Östergötland tar ju en bit att resa, vi prata om att ligga över i Tyskland men då kostar ju det lite oxå.....

• Balinda
    mazaba skrev 2008-03-07 10:18:10 följande:
    Balinda!Tack ska jag titta o se över det vi har tänkt oss.Vi åker från Östergötland tar ju en bit att resa, vi prata om att ligga över i Tyskland men då kostar ju det lite oxå.....
    Hej igen

Vi åkte ända från Uppsala, var hemma igen 24 timmar senare. Det är nog en bra bit längre än från er så ni borde klara er utan att sova över. Båter blir billiagre oxå om man vänder hem igen inom en viss tid :)
  • mazaba

Hej! Blir nog att vi åker fram o tillbaka oxå kan mellanlanda i halmstad sambons brorsa bor där.
    Vart ligger Aldi som du skrev att du inhandlat spriten.

Balinda skrev 2008-03-07 12:56:42 följande:
    Hej igenVi åkte ända från Uppsala, var hemma igen 24 timmar senare. Det är nog en bra bit längre än från er så ni borde klara er utan att sova över. Båter blir billiagre oxå om man vänder hem igen inom en viss tid :)
  • Balinda

det finns i Burg där Calles finns oxå

• 20080802

Balinda: Tack för bra info! En fråga bara... Hur gjorde ni med val av vin? Har kollat på Calles på nätet men det verkar vara få "systembolagsviner" som finns där. Valde ni på plats när ni såg utbudet eller?? Tyckte vidare att priserna på just vin inte skilde så mycket, men att ölen var billig. Vad tyckte ni?

• Balinda

nä jag kollade innan på calles hemsida och hittade då Oude Kaap som jag drikcer hemma, 60 kr för 3 l. samt penfolds rawson retreat. oxå 60 för 3 l. det sistnämda e super gott. drikcer alltid det hemma oxå.
    man får provsmaka när man är där om man inte innan hittar nåt :)

Svar på tråden Vad kostar en bar?