• Lisa87

Förlovningsfest!

jag och min fästam har nu blivit övertalade att ha förlovningsfest.
    Men hans släkt verkar tycka att bara dom ska få fira. Min mamma med man, pappa med fru och syster får komma. Men det har inte varit något prat om mina kusiner och deras barn och min moster, faster och farmor.

Är inte hela poängen med förlovningsfest att släkterna ska få träffas en gång innan bröllopet??

Hans mamma vill hålla i festen...
    Och dom bor inte i världens största hus direkt.
    Är det itne bättre att hyra lokal till det? eller är det lite over the top??
    vi är ju inte gjorda av pengar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-18 23:06
    Det har löst sig nu!
    =)

• Svar på tråden Förlovningsfest!
  • LT2B

Tror inte att det finns så många regler för hur en förlovningsfest ska gå till. Jag kan hålla med om att det blir konstigt om din pojkväns mamma planerar en större fest med din festmans släktingar men inte med dina. Annars kan det ju vara lagom att ha en mindre fest med förälrar och syskon. Vid en större tillställning så minskar ju möjligheterna för era föräldrar att lära känna varandra närmare.

Enligt tradition är det brudens föräldrar som ska bjuda brudgummens föräldrar.

När det kommer till lokal så är väl det viktigaste att den passar antalet gäster. Det känns inte som att man behöver en extra fin lokal bara för att det är en förlovningsfest.

Lycka Till!

• postchaffisen

Känns lite väl stort hyra lokaler osv. Jag anser att en förlovningsfest är för närmsta familjerna. Typ föräldrar o syskon.

Svar på tråden Förlovningsfest!