• Therece

Vitt och guld - hjälp!

Tänkte ha tema vitt och guld genomgående i klänning, smycken, dekoration, inbjudningskort mm.... Funderar på guldmönstrad tapet som bård på vita kvadratiska kort och guldsnöre knutet om korten. Skriver man texten i inbjudningskortet på höger eller vänster sida när man har kortet utvikt? är det fel att skriva för hand med guldpenna, ser det "slarvigt" ut eller är det charmigt? Kan inte bestämma mig...Idéer mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Vitt och guld - hjälp!
  • marjoh

Höger sida tror jag blir bäst.

Jag tycker det är jättetrevligt med handskrivna inbjudningskort. Så orkar ni skriva alla för hand med guldpenna tror jag det blir jättebra

Lycka till

• Nessan

Guld och vitt (eller ännu hellre någon ivory/cremeton av vitt) är ju jättesnyggt ihop.

"Funderar på guldmönstrad tapet som bård på vita kvadratiska kort och guldsnöre knutet om korten."

• Nessan

Gaaah! Vart tog min text vägen? Hade skrivt ett långt svar. Ska se om jag kommer ihåg det!

• Nessan

Guld och vitt (eller ännu hellre någon ivory/cremeton av vitt) är ju jättesnyggt ihop.

"Funderar på guldmönstrad tapet som bård på vita kvadratiska kort och guldsnöre knutet om korten." Det låter ju toksnyggt! Kör på det! Om man har text på bara en sida (vilket är snyggast och stilrenast enligt mig) så ska den stå på den högra sidan då man öppnar ett vikt kort.

Har du en snygg handstil så kan du självklart skriva allt för hand! Testa att skriva några kladdkort först så du ser hur mycket plats varje ord får ta och så att du får jämna och 'lagoma' avstånd mellan raderna. Tänk bara på att inte skriva alla kort samma kväll utan dela upp det och ta några per kväll. Skriver man alla samtidigt blir man så småningom tröttare eftersom man anstränger sig så att skriva fint och handstilen blir oundvikligen slarvigare för varje kort.

• Therece

Tack för väldigt goda råd!! Tänkte nästan att det är höger sida man skriver på.. och min handstil är rätt så skaplig, men klokt tips att inte skriva alla på en kväll! Vi ska ha kring 60 gäster så det blir ca 30 kort då nästan alla är par, överkomligt att skriva. Ja - tror det blir fint med den färgkombinationen..lite osäker på smyckesfronten bara..pärlor i halsband o örhängen och guldring på fingert..eller annat...svårt det där med smycken tycker jag..och det hör ju dessutom till ett annat ämne :)
    Får nog snart starta med korttillverkning, bröllop slutet av augusti, tänkte få iväg inbjudningarna i början av mars.
    Tack igen för supertips!!

Svar på tråden Vitt och guld - hjälp!