• Kanelisen

Saknad!

Ååh, jag kanske ær galen! Jag bestæmde mig før att åka till Norge och arbeta (dærav mina konstiga bokstæver, ursækta) hela våren. Jag kommer vara borta i tre veckor i stræck och sen hemma i en vecka. I 5 omgångar ska jag gøra så hær. Trodde inte att det skulle bli så farligt, jag och min m2b har ju varit borta tre veckor från varann førut. Men jag saknar honom så det gør ont i hela kroppen! Vill bara åka hem, men ær ju tjænstledig och skulle inte klara ekonomin då, så det ær bara att bita i det sura æpplet och stanna...
    Nån annan som ær borta från sin ælskling mycket och vet hur jag ska gøra før att stilla hjærtesmærtan?
    Usch, måste få gnælla av mig lite...*snyft*

• Svar på tråden Saknad!
  • Lavendelblomma

Försök glädja dig åt känslan istället! Tänk att du har ngn som väntar på dig där hemma, som du t.o.m. ska gifta dig med!! Det du! Det e det inte alla som har :)

Kanelisen skrev 2008-02-13 19:15:51 följande:
    Ååh, jag kanske ær galen! Jag bestæmde mig før att åka till Norge och arbeta (dærav mina konstiga bokstæver, ursækta) hela våren. Jag kommer vara borta i tre veckor i stræck och sen hemma i en vecka. I 5 omgångar ska jag gøra så hær. Trodde inte att det skulle bli så farligt, jag och min m2b har ju varit borta tre veckor från varann førut. Men jag saknar honom så det gør ont i hela kroppen! Vill bara åka hem, men ær ju tjænstledig och skulle inte klara ekonomin då, så det ær bara att bita i det sura æpplet och stanna...Nån annan som ær borta från sin ælskling mycket och vet hur jag ska gøra før att stilla hjærtesmærtan? Usch, måste få gnælla av mig lite...*snyft*
  • Kanelisen

Hihi, sant! Tack før peppingen! Men det ræcker inte alltid nær saknaden griper tag i en...jag ska førsøka tænka positivt och klara av det hær!

• Kallt kaffe

Åhh jag vet hur du känner dig, det är fruktansvärt. För mig hjälper inte särskilt mycket så istället gräver jag ner mig i sängen med tröstgodis och tröstmat och lyssnar på musik och tittar på mina favoritserier. Då känns det lite bättre men saknaden är riktigt hemsk ibland.

• gustafmatilda

Jag vet också hur du känner. Min karl bor 45 mil ifrån mig och det för det mesta lyckas vi träffas varannan vecka, men ibland går det längre tid. Det är asjobbigt, men det viktiga är att kämpa och se långsiktigt. Att ni kommer att hålla ut i många år, och då är dessa månader en liten del, bara. Det är inte lätt när man är uppe i saknaden, men jag brukar försöka tänka så. Ibland funkar det, inbland inte. Men nu kommer jag att flytta upp till honom om tre veckor. Det är så fantastiskt! Fast vi kommer väl gå varandra på nerverna efter ett tag, vi har alltid haft mer eller mindre distansförhållande :P

• Kanelisen

Hihi, ååh, tack alla før erat stød!
    Kallt kaffe: Ønskar jag kunde trøstæta lite men jag har lyckats gå ner 12 kg med viktvæktarna och måste hålla vikten till brøllopet i september eftersom jag redan køpt klænningen, hihi! Jag trøstpromenerar i vanliga fall, hærligt att gå ut och låta tårarna rinna. Men idag ær det snøstorm hær så jag får sitta inne istællet...o så stortjuter jag ett tag så kænns det førhoppningsvis lite bættre sen! =)

• AnnaochHenrik

Vad jag gör när min älskling är borta och det var eeevigheter sen vi sågs:

*tränar mycket, både löpning och långa promenader
    *dricker te i morgonrock framför TV:n och njuter av att det är tyst och skönt
    *tittar på såna TV-program som han ändå inte gillar.
    *ringer kompisar/familjen
    *hänger på bröllopstorget

• Kanelisen

AnnaochHenrik: haha, ungefær som jag då. Fast nu ær jag ju inte hemma och kan inte mysa på samma sætt...ær helt sjælv i en lægenhet i en stad dær jag inte kænner nån...o att ringa hem kostar multum. Men teet, brøllopstorget och tv kan jag ju kosta på mig, hihi!

• AnnaochHenrik

Ja precis, te, bröllopstorget och TV lät som en rätt trevlig kväll

• Amelle

Har haft min kille på andra sidan jorden i drygt ett år. Tidsskillnad 7h. Nu är han hemma igen och vi har klarat det jättebra, även om det var sjukt jobbigt. Anledningen till att det funkade stavas SKYPE. Helt ovärderligt!

• Kanelisen

Oj, ett helt år! Då kænner jag ju mig fånig som gnæller øver 3 veckor gånger 5...ja jag ælskar skype, men det går inte att installera på den hær datorn tyværr, det ær en lånedator.

• Amelle

Aha, då blir det ju knepigare förstås. Då kan jag bara stämma in i tipsen om att passa på att ta hand om sig själv och göra mysiga saker. Sen är det faktiskt stärkande för relationen att känna den typ av saknad som man bara gör när man träffas sällan. Allt blir maxxat, både känslorna av saknad och lyckan att ses igen!

• Kanelisen

Amelle: håller med, jag ser såå fram emot att bara få krama om ælsklingen igen. Førsøker tænka på hur hærligt det ska bli før att hålla ångan uppe nu nær jag ær som mest ledsen.

Svar på tråden Saknad!