• 10 års förlovning får räcka

Gammaldags näbbkläder?

Mina söner, 2,5 år och 11 månader ska vara näbbar (sitter nog hos farmor och farfar i kyrkan dock). Tänkte klä dem lite annorlunda, gillar inte traditionella näbbkläder såsom frackar och dylikt.

Jag är ute efter linnekläder kanske, farfarsskjortor, hängslen, gammaldags kortbyxor, klassiska sandaler, kanske någon hatt eller gammaldags keps. Färgerna ska helst vara vitt, brunt eller beige då färgtemat på bröllopet är brunt och vitt. Har ni tips vart man kan hitta sådant? Både affärer och nätet?

• Svar på tråden Gammaldags näbbkläder?
  • mia1968

jag har köpt linnekläder till barnen. Märket heter theo och pauline. köpt på ellos... jättefina

Tack, ska kolla det....fler tips?

• Fenixx

vad fint det låter!
    annars finns det säkert sömmerskor som kan sy upp sånt. just med linne så kan du vända dig till såna som är inriktade även för medeltidskläder då dem ofta arbetar med det materialet.

• Anettan73
    mia1968 skrev 2008-02-11 22:02:11 följande:
    jag har köpt linnekläder till barnen. Märket heter theo och pauline. köpt på ellos... jättefina
    Skulle precis skriva det. Dom e jätte fina...

mia1968: Tack för tipset, kläderna är verkligen jättefina. Funderar på vita shorts, vit skjorta och vit slipover kombinerat med bruna sandaler och brun hatt/keps av något slag. Tål att funderas på men nu har jag en början!

• mia1968

Fundera inte för länge, vi hade tänkt ha rosa kortärmade skjortor och beiga shorts till killarna och rosa klänningar till tjejerna men det var slut så vi köpte vit klänning till Thea och vita skjortor till grabbarna och ska köpa shorts/ halvlånga byxor till killarna på någon annan affär.

Nu har jag beställt kläder på ellos.se. Det blev theo pauline. Pojkarna ska ha vita skjortor, vita shorts och vita kavajer, allt i linne/bomulls-tyg. Funderar på vita tygskor till. Tror ni inte att det blir fint? Jag tror att de kommer bli jättesöta, barn ser så oskyldiga ut i helvitt!

• mia1968

min son och min systerson ska ha de vita skjortorna + beiga shorts och vi har också tänkt ha vita tygskor. Tror vi ska klä på dem precis innan vi gifter oss... törs inte ens chansa på en kvart... mycket kan hända *S*

• The Bumblebee

mia1968 skrev 2008-02-11 22:02:11 följande:

Vi ska oxå köpa de kläderna till sönerna! Ganska precis 3 år resp. 2 år vid bröllopet. Har inte bestämt färg på de fina farfarsskjortorna ännu. Väntar tills sambon köpt sin kostym - så får vi se. Jag gillade de rosa skjortorna jättemycket - å beige shorts
Svar på tråden Gammaldags näbbkläder?