• guldlockm

New York - Here I come - Tips!!

Hej!

Jag och min kära fästman ska göra en kärleksresa till New York i slutet på April. Vi har tidigare varit där en vecka och gjort en del typiska turistbesök och söker denna gång New Yorks själ. Vi vill gärna hitta trevliga restauranger och cafeér och shopping som är kul och bra. Vi ska bo på på 51st St. mellan 2nd and 3rd Avenue på ett nytt boutique hotell som heter The Pod hotell, ganska små rum men de finare rummen är riktigt prisvärda.

Jag är ett sex and the city fan så om du har tips på var man ska se då är jag såklart öppen för alla ideér.

Tack snälla för hjälpen!

• Svar på tråden New York - Here I come - Tips!!
  • Askungen1

Hej!
    Vad kul att ni ska åka till NY.
    Har en syster som bor där, så vi har varit i NY city 3ggr.
    Kan inte säga att jag är ett storstads fan, men det finns så coola saker och affärer i NY.
    Har varit inne på en svensk sida som heter ilovenewyork.se
    Det är 2 svenska tjejer som har varit i NY 2ggr och älskar staden. Jättebra sida med massor av info om både det ena och det andra.

Min syster bor på Long Island, och det är jättevackert där.
    Lite romantiskt med deras fyrar som de är kända för.

ha en mysig semester!

• Humlan66

Guldlockm
    Jag skall oxå åka dit i slutet av april och ska hyra lägenhet ganska nära central park. det skall bli såå kul. Det är 1a NY besöket för mig =)

Från viket ort åker ni ifrån ?

• guldlockm

Askungen, tack för tipset om sidan, där ska jag gå in och kolla nu.

Humlan, vad roligt att ni också ska iväg, vad har ni för planer och vad är det för lägenhet som ni ska bo i?

Jag är med jobbet på Bermuda och möter upp min fästman i NY, han flyger från Arlanda med SAS. Hur ska ni ta er?

• guldlockm

Sex and the City tour, det låter fantastiskt!

Är det någon som har varit på The Late Show with David Letterman
    eller The Martha Stewart Show? Jag har skickat en request om biljetter men är osäker på om jag kommer att få några.

Annat man kan göra?

• PennyJenny

Fick tips av svågern inför vår resa (som är i mitten av april och min första och makens andra) att gå på stand up commedy. Nu tipsade han oss att boka genom hotellet, men googla så hittar du säkert klubbar för det och kontakta dem för biljetter.

• GladaEmma

Hejsan

Vi ska ta en tur dit i oktober så om ni hittar på något kul när ni är där så är det alltid uppskattat med tips =)

• Majjsan74

Hejsan!
    Jag kan tipsa om ett superbra outlet-shoppingcentret. Man måste åka en bit utanför (ca 30 min med buss), men jag tyckte verkligen att det var värt det. Det var i alla fall där jag shoppade mest på hela resan.

www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp

Var förresten på Letterman också! Vi köade på torsdagsmorgonen för biljetter, och då lämnar man sitt namn och nummer så ringer de upp om man får biljetter. Det fick vi, och gick på sena måndagsinspelningen (som visas på fredagen efter)

Lycka till, och ha det så jättekul!

• Majjsan74

Ojdå, såg nu att ni sökte mer av New Yorks själ, och det hittar du nog inte på shoppingcentret...

• guldlockm

Majjsan, shopping kan också var NY själ tycker jag, om den är tillräckligt bra : )

• GladaEmma

Gick in på hemsidan. Vilken outlet var det du var på?

Majjsan74 skrev 2008-02-12 08:49:17 följande:
    [citat]
    Hejsan!Jag kan tipsa om ett superbra outlet-shoppingcentret. Man måste åka en bit utanför (ca 30 min med buss), men jag tyckte verkligen att det var värt det.
  • Humlan66

Guldlock

Jag brukar normalt resa från arlanda men då det mesta av mitt sällskap bor i göteborg så lyfter vi från landvetter, vi gör ett planbyte i kph.Vi ska bara bara där i 4 dagar och jag lovar att schemat kommer att vara späckat *S* besök på Macy's och viktoria secret är ett MÅSTE. men jag vart väldigt sugen på den där sex in the city tour he he .kommer att resa dit med ganska så tom väska ( hur nu DET ska gå till he he )

Men hur är det att flyga 7 tim ( tror jag det va ) blir man rastlös?Jag är ju inte den som kan sova heller :/ och sedan när man kommer fram då klockan är 6 tim skillnad

Jag har ochså skickat request om biljetter så vi får se

• guldlockm

Humlan, 7 timmar är ok, du får se på film och ta det lugnt, det kommer att gå så bra! Jag har flygit till Thailand och Vietnam och när det går över 10h så börjar det bli jobbigt. Jag skulle till exempel aldrig flyga charter till thailand, det är alldeles för trångt, reguljärt är dock ok!

Lägenheten som ni ska bo i, var är det och hur mycket kostar det?

Många Hälsningar!!!

• ljuva maj

Vill man ha tag på biljetter till Letterman och komediklubbar är det bara att ta en sväng vid Times Square. Där står det typ "inkastare" och delar ut dessa. Till Letterman brukar man få svara på en fråga (väldigt simpelt) för att visa att man har lite koll på showen.
    För att hitta mysiga pubbar och restauranger i typisk bohemisk Manhattanstil sök er ner till East Village. Det kryllar av dem. För mig och min sambo är det själen av Manhattan. Sist vi var där hängde vi på CBGB (legendarisk underground punkhak där The Ramones slog igenom), men tror att de har slagit igen. Är inte helt 100 dock. Vi ska själva dit igen i maj, LÄNGTAR!!
    Caféer finns det överallt i Greenwich Village, har ingen direkt adress i huvudet, men det är nästan omöjligt att missa dem. Hur kul som helst att sitta och iaktta alla orginal som springer omkring där nere medans man njuter av en latte.
    Oj, det här blev långt men jag älskar New York och längtar så tillbaka.

• blivandefrularsed

Vi hade också det där med att dom skulle ringa men eftersom vi inte använde våra mobiler där gav vi numret till vårt hotellrum. Dit dom ringde, fast vi missade det.... Hade sedan turen att springa på en tjej som ställde en fråga och eftersom min m2b har lite koll så fick vi två biljetter! Hur kul som helst!! Vi fick se ricky gervais, vilket vi också hade hoppats på att vi skulle få biljetter till.

Fick även biljetter till conan. Då köade vi tidigt på morgonen och fick stand-by som vi sedan kom in på. Men det var en del köande den dagen....

• guldlockm

New York!!

Tack för alla fina tips, jag uppskattar det verkligen!

Jag måste bara passa på att berätta att jag var på en eventmässa med jobbet i veckan, och första pris var en långweekend till NY inklusive flyg och boende, och tro det eller ej men jag vann!! Så nu har jag två NY resor inbokade för våren och det känns helt otroligt, jag undrar bara hur reskassa ska kunna räcka till!!

• GladaEmma

Men åååh vilken lyx - GRATTIS!!!

guldlockm skrev 2008-02-15 11:20:18 följande:
    New York!!Tack för alla fina tips, jag uppskattar det verkligen!Jag måste bara passa på att berätta att jag var på en eventmässa med jobbet i veckan, och första pris var en långweekend till NY inklusive flyg och boende, och tro det eller ej men jag vann!! Så nu har jag två NY resor inbokade för våren och det känns helt otroligt, jag undrar bara hur reskassa ska kunna räcka till!!
  • Humlan66

Guldlockm Nä du dig *talar* jag inte med ( *s* skojjar )
    men JÖSSES sån tur man kan ha verkligen GRATTIS

jag ska bo vid Theatre District - West 57Th Street ,nära central park ( tror jag det va ) jag bor ganska högt upp,på 18:de våningen och har terass, så om vädret tillåter det så kan man äta frukost där uppe *L* Det är en 2 sovrums + vardagsrum+ kök läg. ser så lyxigt ut på bilderna
    det är lodgis.com som har dom där lägenheterna

det närmar sig för va dag som går

Svar på tråden New York - Here I come - Tips!!