rispåsar
Ni som ska ha rispåsar vad lägger ni dem i så att gästerna ska kunna ta en?
Ni som ska ha rispåsar vad lägger ni dem i så att gästerna ska kunna ta en?
Vi kommer att ha en stor korg som någon kommer att hålla i och stå och dela ut innan de går in i kyrkan.
Vi har oxå en korg som kommer att stå på väg in i kyrkan så gästerna kan ta
svärmor delar ut våra med vigselprogrammen tänkte jag då folk anländer. (om de vill ha sådana)
Vi kommer göra som bruden08
En eller ett par av kompisarna får dela ut dem o vigselprogramet.
jag menar om de vill ha rispåsarna
värdparet delar ut
lägg dem på bänken i kyrkan ovanpå vigselprogrammet om du inte vill att någon ska dela ut dem..
Vi ska ha två kyrkomarskalker som står och välkomnar gästerna till kyrkan. I sina korgar har de rispåsar och vigselprogram som de delar ut till våra gäster. Så löser vi det.
Varför dela ut rispåsar på invägen och inte på utvägen?
sorry stavfelen,var lite för snabb
Vi tycker det passar bättre så. Känner att det blir så rörigt om alla 80 gäster ska få var sin rispåse när vigseln är slut, då vill alla istället titta på oss, ta kort och gråta lite till så därför tar vi det när de kommer.
Ska alla ha rispåsar...?
ska man ordna det själv...?
jag vet inte om jag tänker ordna det...
Alla våra gäster ska få var sin rispåse. Jag gör de själv!
Men på ett bröllop vi var på i somras, så delade deras kyrkomarskalker ut vigselprogram till mannen och rispåsen tilll kvinnan (i ett par alltså). Och det räckte det också.
Måste ju ändå tänka att man inte vill ha flera kilo ris i håret och i kläderna. Det räcker, det kommer ändå att bli en del.
Ja har gjort rispåsar till alla + några till. Dom kommer läggas i en korg i kyrkan. Våra Mammor kommer dela ut vigselhäftena & rispåsarna på vägen in.
Om rispåsarna ska delas ut på vägen ut måste kanske nån smita före brudparet för att dela ut dom..