• Piggelinlover

Måste fråga hur ni hade gjort.....

Hejsan alla underbara människor som befinner sig på BT...
    Nu behöver jag verkligen er hjälp.....

Det är så att jag har skilda föräldrar sedan ca 9 år tebax....
    Jag har inte träffat lr pratat med min pappa sedan september 2006....
    Han träffade då min m2b för första gången, och har sen dess inte brytt sig....
    Innan detta tillfälle så brydde han sig inte speciellt mkt heller...

Mitt problem jag nu har är ju:
    1. Ska jag bjuda honom?(han är ju endå min pappa)
    2. Ska jag placera honom vid honörsbordet?(blivande svärmor har inget problem med det,hon behöver ju inte samtala med honom efter detta)

Som om detta eg inte är nog, så har ju min mamma träffat en ny kille som hon är sambo med, som är HELT UNDERBAR.....Han tar hand om min mamma som en prinsessa, han är med som en far för mig än min egna biologiska är....

3. Ska min pappa sättas ute bland andra gäster och mammas sambo sitta vid honörsbordet?(skulle folk ta illa upp)

jag vet inte om jag har gjort mig tillräckligt tydlig, fråga om det är ngt ni undrar över...

Tar tacksamt emot alla förslag på hur jag ska göra....
    (Gå på magkänsla, alltså jag vet inte, jag får ont i magen bara av att tänka på det...)

//Elin

• Svar på tråden Måste fråga hur ni hade gjort.....
  • Limbolight

Bry dig inte om det!
    Vill inte du att han ska sitta vid honnörbordet så ska han inte göra det heller!!

Om någon undrar så säg bara som det är! Att han inte har varit som någon riktig pappa till dig, och att det därför inte känns rätt att ha honom brevid dig denna dag.

Det kanske får honom att tänka till lite oxå, att du faktiskt väljer din "Plastpappa" före honom...

• Piggelinlover
    Limbolight skrev 2008-02-08 22:30:51 följande:
    Bry dig inte om det!Vill inte du att han ska sitta vid honnörbordet så ska han inte göra det heller!!Om någon undrar så säg bara som det är! Att han inte har varit som någon riktig pappa till dig, och att det därför inte känns rätt att ha honom brevid dig denna dag.Det kanske får honom att tänka till lite oxå, att du faktiskt väljer din "Plastpappa" före honom...
    smart tänkt!!
    tack!!!
  • Limbolight

Hoppas att det löser sig och att det känns bra för dig. Huvudsaken är att du känner att det är du som har kontrollen. Jag vet, det är din pappa, men du är vuxen och måste följa ditt eget hjärta!!

Kram och Lycka till!!!

• Helges Älskling

Utan att lägga nån vikt vid hur ditt förhållande är med din pappa, så vill jag bara säga att du måste inte välja det där med honnörsbord om du kommer framtill att det känns bäst att bjuda honom. Jag lät mina "plast" föräldrar sitta med vid honnörsbordet, bara ett steg längre bort. Det tyckte jag känndes toppen! Hoppas det löser sig.

• Piggelinlover

Måste tala om en sak..
    Min pappa fyllde 50 år nu 26 februari och tror ni han svarade när jag försökte ringa...
    NIX PIX...

Blir ännu mer fundersam på om jag överhuvudtaget ska bjuda honom..

• GladaEmma

Hej sweetie

Jag skulle inte bjuda in honom om jag var du...

Kram

• Piggelinlover
    GladaEmma skrev 2008-03-11 16:41:57 följande:
    Hej sweetieJag skulle inte bjuda in honom om jag var du... Kram
    Känner så lite jag oxå...
    men han e ju endå pappa....
    men jag vet inte, e svårt.*suckar högt*...
  • GladaEmma

Förstår det, men så länge han inte gör någon ansats till "försoning" så hade inte jag heller gjort det. Du har ju faktiskt försökt.

Det är ju inte riktigt samma sak, men jag är i samma situation med mina morföräldrar. De har behandlat min mor som skit och till viss del även mig. Jag fullkomligen vägrar bjuda in dem - anser att de inte har där att göra. Det skulle bara innebära att X antal personer känner sig obekväma och det är inte rätt kväll för det. Det konstiga i det hela, alltså det riktiga problemet, är att min mor känner att jag måste bjuda dem. Varför förstår jag inte... Visst - de har stått mig väldigt nära, men de gör ju inte det nu längre utan är mest bara otrevliga och hör bara av sig när de behöver något för egen del!

Piggelinlover skrev 2008-03-11 16:44:05 följande:
    Känner så lite jag oxå...men han e ju endå pappa....men jag vet inte, e svårt.*suckar högt*...
  • Blondie77

TS: Jag får en känsla när man läser dina inlägg att du faktiskt skulle vilja att din pappa kommer. Men jag förstår att du kanske är rädd att han inte kommer om du bjuder honom...jag kan ju ha fel men så uppfattar jag det iaf :) Om det är så tycker jag du ska bjuda honom och se vad som händer, risken är att du ångrar dig annars. Jag hade jätteångest över en fd bästa vän som jag blivit ovän med för 2 år sedan och inte pratat med sen dess. Jag vet att det är skillnad på en vän och ens egen far men jag kom fram till att det var dags att svälja stoltheten (jag tycker det är hans fel att vi varit ovänner) så jag bjöd honom fast jag egentligen inte visste vad jag ville och det är jag jätteglad för nu. Jag är säker på att jag ångrat mig annars för att inte bjuda någon på sitt bröllop är som att slå sista spiken i kistan...så kändes det iaf för mig. Hoppas du kommer fram till vad som passar dig men vill du ha han där så bjud han för han har ju ingen chans att försöka bättra sig om han inte får en chans :) Lycka till!!

• Piggelinlover
    GladaEmma skrev 2008-03-11 16:47:27 följande:
    Förstår det, men så länge han inte gör någon ansats till "försoning" så hade inte jag heller gjort det. Du har ju faktiskt försökt. Det är ju inte riktigt samma sak, men jag är i samma situation med mina morföräldrar. De har behandlat min mor som skit och till viss del även mig. Jag fullkomligen vägrar bjuda in dem - anser att de inte har där att göra. Det skulle bara innebära att X antal personer känner sig obekväma och det är inte rätt kväll för det. Det konstiga i det hela, alltså det riktiga problemet, är att min mor känner att jag måste bjuda dem. Varför förstår jag inte... Visst - de har stått mig väldigt nära, men de gör ju inte det nu längre utan är mest bara otrevliga och hör bara av sig när de behöver något för egen del!
    Det jag känner är lixom att jag inte vill sitta där med ngn fasad för att det ska se bra ut, en helg kväll...eftersom det inte gör det...
    Han är inte speciellt omtyckt av ngn på hans egen sida, eftersom han inte hör av sig där heller
    Om jag i slutändan bestämmer mig för att bjuda honom så får han sitta bland alla andra...
  • Piggelinlover
    Blondie77 skrev 2008-03-11 16:47:53 följande:
    TS: Jag får en känsla när man läser dina inlägg att du faktiskt skulle vilja att din pappa kommer. Men jag förstår att du kanske är rädd att han inte kommer om du bjuder honom...jag kan ju ha fel men så uppfattar jag det iaf :) Om det är så tycker jag du ska bjuda honom och se vad som händer, risken är att du ångrar dig annars. Jag hade jätteångest över en fd bästa vän som jag blivit ovän med för 2 år sedan och inte pratat med sen dess. Jag vet att det är skillnad på en vän och ens egen far men jag kom fram till att det var dags att svälja stoltheten (jag tycker det är hans fel att vi varit ovänner) så jag bjöd honom fast jag egentligen inte visste vad jag ville och det är jag jätteglad för nu. Jag är säker på att jag ångrat mig annars för att inte bjuda någon på sitt bröllop är som att slå sista spiken i kistan...så kändes det iaf för mig. Hoppas du kommer fram till vad som passar dig men vill du ha han där så bjud han för han har ju ingen chans att försöka bättra sig om han inte får en chans :) Lycka till!!
    Klart jag vill att han kommer!!!
    Men jag e rädd att han inte kommer, lr att han förstör den viktigaste dagen i ens liv....
    Han är ganska så duktig på att ställa till scener...
  • GladaEmma

Nä det är inte en kväll där fasader hör hemma. Tycker du tänker helt rätt med placeringen.

Självklart är det ditt hjärta som ska bestämma om du bjuder in honom eller inte. Förstår att det är svårt dock... Usch.

Kommer du ner till "mina trakter" snart igen - eller ja när som helst så klart - så får vi fika och snacka om våra konstiga släkter... :P

Piggelinlover skrev 2008-03-11 16:53:06 följande:
    Det jag känner är lixom att jag inte vill sitta där med ngn fasad för att det ska se bra ut, en helg kväll...eftersom det inte gör det...Han är inte speciellt omtyckt av ngn på hans egen sida, eftersom han inte hör av sig där hellerOm jag i slutändan bestämmer mig för att bjuda honom så får han sitta bland alla andra...
  • Piggelinlover
    GladaEmma skrev 2008-03-11 16:56:18 följande:
    Nä det är inte en kväll där fasader hör hemma. Tycker du tänker helt rätt med placeringen. Självklart är det ditt hjärta som ska bestämma om du bjuder in honom eller inte. Förstår att det är svårt dock... Usch. Kommer du ner till "mina trakter" snart igen - eller ja när som helst så klart - så får vi fika och snacka om våra konstiga släkter... :P
    Vill va mig sj och kunna njuta fullt ut av denna dag, som man planerar så lääänge....som säkert kommer ta slut alldeles för fort...

Sjklart....låter som en toppenidé...
    Vi kan ju höras, vi ha inget bestämt än men det blir nog snart...
  • GladaEmma

Toppen! =)

Piggelinlover skrev 2008-03-11 16:59:31 följande:
    Vill va mig sj och kunna njuta fullt ut av denna dag, som man planerar så lääänge....som säkert kommer ta slut alldeles för fort...Sjklart....låter som en toppenidé...Vi kan ju höras, vi ha inget bestämt än men det blir nog snart...
Svar på tråden Måste fråga hur ni hade gjort.....